آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی در دیدار رضا اردکانیان وزیر نیرو و هیئت همراه که ظهر پنج‌شنبه در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، اظهار داشت: آنکه ما را آفرید، جهان را آفرید و ارتباط ما با جهان را آفرید، به ما تأکید کرد که میان اجزاء این مثلث ارتباط همیشگی وجود دارد.

وی افزود: برخی خیال می‌کنند بین انسان، زمین و آسمان ارتباطی وجود ندارد و ارتباط ما با عالم گسسته است لذا برای آن‌ها افسانه است که اگر کسی بیراهه برود روزی‌اش کم می‌شود یا نزول باران و رحمت الهی کاسته می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: طبق نظام خلقت الهی، اگر کسی بیراهه نرود فیض و رحمت نیز با او خواهد بود، این یک مسئله علمی است که برای بسیاری هنوز حل نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی معضلات و مشکلات کشور اشاره کرد و بیان داشت: بزرگ‌ترین مشکل ما «بی عرضگی و سوء مدیریت» است، در حالی که توان و ظرفیت تولید بسیاری از محصولات در کشور وجود دارد اقدام به واردات آن‌ها می‌شود.

سرمایه فروشی بی‌عرضگی است

آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: سرمایه فروشی بی‌عرضگی است و تجارت نیست! ما امروز با فروش نفت که سرمایه ماست زندگی می‌کنیم در حالی که باید صنایع تبدیلی مانند پتروشیمی‌ها در کشور گسترش پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های ما نباید پشت میز نشین تربیت کند، وظیفه دانشگاه تأمین نیروی کار متخصص برای کشور است، دانشگاه ما باید جوانانی تربیت کند که سنگ و خاک این مملکت را به مرمر و طلا تبدیل کنند.

این مفسر قرآن کریم تأکید کرد: این کشور به لطف الهی همه چیز دارد، با شرافت‌ترین و با کرامترین مردم جهان را ما در اختیار داریم و این را در طول تاریخ اثبات کرده‌ایم، حیف است این مملکت با فقر درگیر باشد، باید تمام تلاش و کوشش مسئولان در جهت رفع مشکلات این مردم باشد، ما به دولت محترم به عنایت الهی امید داریم و توقع ما این است که کمربند خدمت را با عقل و عدل محکم ببندید تا موفق باشید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.