هادی قوامی روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برتر استان کرمان در محل اتاق بازرگانی اظهار کرد:سازمان توسعه و تجارت کشور با دادن دستور و حکمی همکاری لازم برای ساماندهی قاچاق و اقتصاد زیرزمینی را داشته باشد تا صادرات حمایت شود. 

** ۶۷ درصد بار مالیاتی بر دوش تولید و صادر کننده است 

قوامی همچنین با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده بر دوش تولیدکنندگان تحمیل شده است گفت: ۶۷ درصد بار تکفل مالیاتی بر دوش تولیدکنندگان و صادرکنندگان قرار دارد. 

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده باید با نظر قانون گذار و فعالان اقتصادی اصلاح شود. 

به گفته قوامی باید برای ایجاد ارزش افزوده و اینکه وابستگی به واردات و صادرات مواد خام کاهش یابد، گام های بزرگی برداشته شود و در این زمینه مجلس شورای اسلامی آمادگی همکاری با دولت و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی را دارد. 

آئین بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادر کنندگان برتر استان کرمان با حضور رئیس سازمان توسعه و تجارت و رئیس اتاق ایران، اعضای فراکسیون صادرات مجلس شورای اسلامی، استاندار کرمان، رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان و برخی از مدیران استانی، بخش خصوصی و صادرکنندگان در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برپا شد. 

در این آیین از ۲۰ صادر کننده برتر استان کرمان تجلیل شد. 

در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی گام های موثری در زمینه تولی و صادرات با همکاری دولت و بخش خصوصی برداشته شده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.