برانکو در نشست خبری پیش از بازی با پیکان گفت: بازی فردا برای ما مشکل است مثل همه بازی‌ها اما همان طور که کار ما را دنبال می‌کنید باید بگویم که پیکان یکی از سخت‌ترین حریفان ما خواهد بود.

*پیکان تیمی است که خیلی نمی‌برد اما به سختی می‌بازد

وی ادامه داد: از روزی که من به پرسپولیس آمدم تا به حال پیکان یکی از سرسخت‌ترین بازی‌های ما بوده است، روزی که به پرسپولیس آمدم پیکان را یک بر صفر بردیم و بقایمان را در لیگ برتر حتمی کردیم، آن سال پیکان سقوط کرد وقتی هم در رده دوم جدول بود در جام حذفی به سختی توانستیم این تیم را شکست بدهیم. پیکان تیمی است که ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه دارد و جلالی می‌خواهد این تیم را به خوبی هدایت کند و به او تبریک می‌گویم که می‌خواهد فلسفه و رویه کاری پیکان را تغییر بدهد. پیکان تیمی است که خیلی نمی‌برد اما به سختی می‌بازد. بازی این تیم مقابل ذوب‌آهن را دیدم اگر چه پیکان ۲ بر یک در آن بازی باخت اما تیم بهتر زمین بود.

* سید جلال  یک کشیدگی مختصری در عضله‌اش دارد

وی افزود: بازی سختی پیش رو داریم طبیعی است که هدف پیکان حضور در جمع ۴-۵ تیم اول است و می‌خواهد سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بگیرد.

برانکو با اشاره به وضعیت بازیکنان تیمش اظهار داشت: همه بازیکنان ما در سلامت کامل هستند به جز کمال کامیابی‌نیا و همچنین فرشاد احمدزاده و وحید امیری که محروم هستند، آدام همتی هم آنفلوآنزا گرفته، سید جلال حسینی هم یک کشیدگی مختصری در عضله‌اش دارد.

*لیگ مثل یک ماراتن است که نتایج خوب و بد در آن وجود دارد

وی ادامه داد: با همه مصدومیت‌ها و اتفاقات اما تغییری در کار ما ایجاد نمی‌شود و هدف ما همان بود که همیشه دنبال می‌کردیم. ما به دنبال بهترین نتایج هستیم و لیگ مثل یک ماراتن است که نتایج خوب و بد در آن وجود دارد اما نهایتاً در آخر فصل همه چیز جمع‌بندی خواهد شد.

* بخش عمده روش بازی پیکان به شیوه بازی پرسپولیس ارتباط دارد

برانکو درباره اینکه اگر پیکان بخواهد فوتبال دفاعی انجام دهد چه روشی برای مقابله با آن در پیش خواهد گرفت، اظهار داشت: قبلاً هم گفته‌ام که پیکان در حال تغییر فلسفه فوتبالش است آنها با پرس زیاد و کار ترکیبی هجومی‌تر شدند اما طبیعی است که بخش عمده بازی آنها به شیوه بازی ما ارتباط دارد و بستگی به این دارد که چقدر نوع بازی خودمان را به حریف تحمیل کنیم، اما ما در تمرینات و در پروسه‌های مختلف روی تیم‌های بسته و هجومی کار می‌کنیم. ما ۲ بازی آخر پیکان را دیدیم. تیم‌های مقابل ما بسته و دفاعی بازی می‌کنند اما بیش از ۷۰ درصد مالکیت بازی در اختیار ما بود و در هر بازی حدود ۸ موقعیت ۱۰۰ درصد گل داشتیم اما متاسفانه به دلیل نداشتن تمرکز و آرامش کافی در ضربات آخر این شانس‌ها از دست رفت.

* برخی‌ تلاش می‌کنند تا ثبات تیم ما را برهم بزنند

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه حواشی هفته اخیر آیا روی روند تیم پرسپولیس تاثیر گذار است یا نه ، گفت: طبیعی است که حول و هوش تیم‌های بزرگ مثل پرسپولیس اتفاقات ناخوشایند می‌افتد یا برخی قصد دارند آن را درست کنند، من با نظر شما موافقم چرا که برخی‌ تلاش می‌کنند تا ثبات تیم ما را برهم بریزند اما این وظیفه ماست که اجازه ندهیم چنین اتفاقی بیفتد، تا جایی که می‌دانم ما مشکلی نداشتیم بلکه دیگران برای ما مشکل ساختند، طبق مقرراتی که وجود داشت جرائمی حادث شد و بعداً مشخص شد که به خاطر یکسری خطاها بوده و باشگاه و بازیکن از طرف فیفا جریمه شدند و مشکلی هم نبود.

* واکنش مدیر رسانه‌ای پرسپولیس به ادعای استقلال و تراکتورسازی

در این زمینه پندار خمارلو مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی تیم‌ها مثل استقلال و تراکتورسازی خواهان کسر امتیاز از پرسپولیس شدند و حتی تراکتورسازی مدعی است که با ۶۱ امتیاز قهرمان لیگ خواهد بود، افزود: اتفاقی که افتاد برای حریفان ما حداقل خوشایند بود و آنها دوست داشتند که ما را در بازی ببرند اما در رفت و برگشت باختند و در زمین نتوانستند با ما تسویه حساب کنند. باشگاهی که نمی‌توانست در نقل و انتقالات بازیکن بگیرد بازیکن گرفت و بازی هم داد اما هیچ اتفاقی رخ نداد و این در حالیست که ما شنیده بودیم بازی‌های این تیم ۳ بر صفر می‌شود اما در نهایت اینطور نشد.مثل این بود که ما طارمی که محروم است را بازی دهیم و اتفاقی نیفتد! ما او را بازی ندادیم و گفتند بازی‌ها باید ۳ بر صفر شوند تا خودشان قهرمان شوند. چطور خودشان که بازیکن بازی دادند باید بازی‌هایشان ۳ بر صفر می‌شد اما این اتفاق رخ نداد و همه چیز ادامه پیدا کرد اما پرسپولیس که طبق حکم فیفا بازیکنش را بازی نداد باید جریمه شود؟ به هر حال برخی برای تیتر شدن این حرف‌ها را می‌زنند و هیچ جا مثل پرسپولیس جذابیت برای تیتر شدن ندارد. حکم فیفا مشخص است و حکم آنها بالای ۵۰ صفحه بود که به ابعاد مختلف پرداخته شده بود اما شاهد بودیم که برخی به صفحه مجازی فیفا رفته و خواستار جریمه پرسپولیس شدند. فیفا ما را محروم کرد و از دو پنجره نقل و انتقالات محروم شدیم که حکم سنگینی بود حتی به خاطر همین اخبار وکیل سوئیسی ما استعفا داد ، متاسفانه همه عوامل دست به دست هم دادند تا ما سرنگون شویم و تیمی که شانس موفقیت در آسیا داشت را زمین بزنند.

* خود طارمی می‌داند چه کار کرده است

برانکو در مورد اینکه آیا تا حالا دیده بودید بازیکنی مثل طارمی این همه به باشگاهش ضربه بزند، گفت: هر اتفاقی در فوتبال می‌تواند بیفتد، باشگاه‌های زیادی جریمه شده‌اند اتلتیکو مادرید به تازگی دیگو کاستا را جذب کرده است، بارسا هم جریمه شد، رئال مادرید هم به خاطر پسر زیدان جریمه شد، بازیکنان هم هرکسی به روش خودش رفتار می‌کند، این سوال را هم باید از خود طارمی بپرسید، قبلاً هم گفتیم هم باشگاه و هم ما که در باشگاه هستیم اعلام کردیم که به طارمی پیشنهاد قرارداد ۲ ساله داده‌ایم اما او تصمیم دیگری گرفت و کتبی اعلام کرد که دیگر مایل به ادامه کار در پرسپولیس نیست. این داستان برای ما تمام شده است و شما نگاه کنید آرسنال هم سانچز را فروخت زیرا او نمی‌خواست در آرسنال بماند و قراردادش در حال اتمام بود. در فوتبال حرفه‌ای این مسائل هست خود طارمی می‌داند چه کار کرده است.

* باشگاه از همه ما بزرگتر است

وی در مورد اینکه اما به خاطر صحبت‌های طارمی حتی وکیل باشگاه در سوئیس استعفا کرد و محرومیت این باشگاه پابرجا ماند، اظهار داشت: باشگاه بزرگی خود را نشان داده است و انسان‌ها هم بسته به شرایطی که دارند نشان می‌دهند که چه کاری می‌کنند. آنچه مهم است باشگاه است، اما وقتی بازیکنی که نمی‌خواهد بازی کند ما هم مشکلی برایش نمی‌سازیم و می‌تواند برود، بازیکن باید برای بازی در پرسپولیس علاقه داشته باشد.  بازیکن می‌تواند برای خودش تصمیم بگیرد اما این باشگاه است که از همه مهمتر است، باشگاه از هر فردی بزرگ‌تر است، از من، پندار و همه بازیکنان چون باشگاه قبل از ما بوده و بعد از ما هم خواهد بود. ما اینجا هستیم تا باشگاه را توسعه بدهیم.

* وقتی به من گفتند طارمی بعد از جدایی از ریزه‌اسپور مشکلی ندارد من چه باید می‌گفتم؟!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه شما به باشگاه پیشنهاد داده بودید که طارمی را جذب کند،خاطر نشان کرد: بله، وقتی طارمی برگشت از من پرسیدند طارمی را می‌خواهی گفتم بله طارمی را می‌خواهم چون سال قبلش آقای گل و بهترین بازیکن بود فصل بعد هم آقای گل بود، اما من پرسیدم داستان او و ریزه‌اسپور چگونه است و چه اتفاقی برای او می‌افتد؟ اگر مشکلش را حل نکرده‌اید در آینده می‌تواند برایمان مشکل‌ساز شود اگر مشکلش با ریزه اسپور حل نشده است. وقتی به من گفتند مشکلش را حل کردیم من چه باید می‌گفتم؟ من از روی تجربه‌ای که داشتم گفتم در صورت حل نشدن مشکل به مشکل بر می‌خوریم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.