کریستین نیلسن روز چهارشنبه در نشست داووس که با موضوع استراتژی آمریکا برگزار شد، به همراه الاین چائو وزیر حمل و نقل و کوین مک کارتی رهبر جمهرریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا حضور یافت.

وی درباره شعار آمریکا اول گفت: آمریکا اول به معنی آمریکای تنها نیست و ما باید با متحدانمان روابط داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

وزیر امنیت داخلی آمریکا درباره تصمیم ترامپ در محدود کردن مهاجرت از برخی کشورها هم افزود: اساس توقف مهاجرت از برخی کشورهای اسلامی، نگاه به افراد است. این که افرادی که به آمریکا می آیند برای هم افزایی و مشارکت در آمریکا چه می توانند انجام دهند؟

نیلسن ادامه داد: این که چگونه آن هایی که به آمریکا می آیند، آمریکایی شوند؟ ما می خواهیم که آن ها بیایند. این ها محدودیت ورود قانونی نیست بلکه ما به دنبال آن هستیم که برای بخش های اقتصادی که نیازمند نیروی کار ماهر هستند، مهاجران برای کمک به اقتصاد مان وارد کشور شوند.

وی اضافه کرد این که گفته می شود این محدودیت مربوط به کشورها است، یک اشتباه است. این مربوط به کشورها نیست. هرگاه ما درباره امنیت یا مهاجران قانونی و غیر قانونی سخن می گوییم، به اشخاص ارتباط دارد. 

وزیر امنیت داخلی دولت ترامپ که به تازگی هم در این سمت مشغول به کار شده است، اظهار کرد: یکی از مباحث خاصی که درباره مهاجرت انجام شد این بود که ما در این باره چه کار کنیم؟ آیا کشورهای خاص یا مهارت های خاص را در نظر بگیریم ؟

نیلسن یادآور شد: گفت و گوها درباره مهارت های افراد بود. کانادا، استرالیا و نیوزلند هم این سیستم را دارد و این افراد به دلیل کارکردن در این کشورها، به اقتصاد آن ها هم کمک می کنند. 

** ریگان هم آمریکا اول را گفته بود

کوین مک کارتی رهبر اکثریت جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا هم گفت: شعار آمریکا اول را یک بار دیگر هم شنیده بودیم و آن گفته های رئیس جمهوری ریگان بود.

وی پیمان نفتا را مربوط به دوره ای دانست که هنوز تکنولوژی و کامپیوتر نبود و درباره روابط تجاری با چین هم اظهار کرد: آمریکا به چین گفت اگر قرار است معامله باشد باید منصفانه باشد. 

عضو مجلس نمایندگان آمریکا، مذاکرات کره جنوبی و شمالی را به معنای آمریکا اول و ایمن بودن بقیه جهان توصیف کرد و مدعی شد با این حساب می بینیم که ما موفق بوده ایم.

مک کارتی در عین حال به ایران هم اشاره کرد و گفت ایران به فعالیت های هسته ای خود پایان نداده است و فقط برای ۱۰ سال آن را متوقف کرده است. آن ها موشک بالستیک آزمایش می کنند و این نکته مثبتی نیست. 

وی درباره کره شمالی هم اظهار کرد کره شمالی هم بمب اتمی و موشک های بالستیک قاره پیما دارد. تنها کاری که انجام نداده است، این دو را با هم تلفیق نکرده و به جایی نفرستاده است. متوقف کردن یا اصلاح این روند نه تنها برای منافع آمریکا است بلکه بقیه جهان هم چشم انتظار آن هستند.

عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا با تمجید از اقدامات یکساله ترامپ گفت: اگر به دوره کوتاه رئیس جمهوری ترامپ نگاه کنیم، او روابط خوبی داشته و بر اقتصاد آمریکا تمرکز کرده است. ما می خواهیم شهروندان ما در داخل و خارج از کشور آسایش باشند. یعنی چشم انداز، همه آمریکایی ها در سراسر جهان هستند.

مک کارتی به موضوع کاهش مالیات هم اشاره کرد و افزود معتقدم آن چه که انجام دادیم بزرگترین تغییرات مالیاتی در سه دهه گذشته است . اقتصاد آمریکا در حال رشد است که به آرامش جهان و چشم انداز ایمنی در سراسر جهان کمک می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.