جانسون امروز وارد عمان خواهد شد و در دیدار با مقام های ارشد مسقط پیرامون حل‌وفصل بحران یمن گفت‌وگو خواهد کرد.

وزیر خارجه انگلیس فردا (پنجشنبه) راهی ریاض شده و در آنجا با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، این دیدار فرصتی خواهد بود تا در رابطه با بحران یمن و اهمیت برجام در جهت منافع مشترک دو طرف رایزنی صورت گیرد.

وزیر امور خارجه انگلیس در آستانه سفرش به خاورمیانه گفت که ما بایستی دائم بحران انسانی در یمن را موردتوجه قرار دهیم. در هفته‌های اخیر پس از بازگشایی گذرگاه‌های حدیده و صلیف در یمن، پیشرفت‌هایی صورت گرفته و واردات مواد غذایی و سوخت حاصل‌شده است. ما همچنین از طرح بشردوستانه ائتلاف به رهبری عربستان برای یمن استقبال می‌کنیم.

وی به حمایت لندن از طرح چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان اشاره کرد و ادامه داد: در این مورد با محمد بن سلمان گفت‌وگو خواهد کرد.

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که منابع سعودی امروز گزارش دادند وزیر امور خارجه انگلیس قرار است هفته آینده به ریاض سفر کند.

بر اساس گزارش این منابع، جانسون در این سفر با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه، محمد بن سلمان ولیعهد و عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان دیدار خواهد کرد.

بحران روابط در شورای همکاری خلیج فارس و موضوع یمن دو پرونده ای است که وزیر خارجه انگلیس راجع به آن با مقام های سعودی گفت و گو خواهد کرد.

بوریس جانسون همچنین در خصوص اقدامات کویت برای میانجیگری میان عربستان، امارات و بحرین از یک سو و قطر از سوی دیگر گفت و گو می کند.

عربستان، امارات و بحرین از ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) گذشته با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابط خود با این کشور را قطع کردند. کشورهای یاد شده همچنین مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را با دولت منامه بستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.