محمدرضا عارف با تاکید بر اینکه طبیعتا مردم باید در جریان همه بحث‌ها و برنامه‌ها و نظرات باشند، تصریح کرد: اما گزینشی انتخاب کردن یک فیلم یا یک برنامه می تواند باعث سوء استفاده شود. این مشکلی است که با رسانه ملی‌مان هم داریم و به آنها می گوییم که گزینشی عمل نکنید. طبیعتا از یک جلسه ۴ ساعته و طولانی هم انتخاب گزینشی بخش‌هایی از آن ممکن است که حرف و حدیث‌هایی را در برداشته باشد.

رییس فراکسیون امید در خصوص پیامدهای انتشار این فیلم، تاکید کرد: این فیلم چیز خاصی نبود و در شرایطی بود که یک اجماعی هم در خصوص رهبری شده بود. اینکه {این انتخاب را} موکول می کنند به رفراندوم، طبیعی است چون قانون اساسی در آستانه نهایی شدن و بازنگری بود که طبیعتا باید به استناد قانون بازنگری‌شده تصمیم‌گیری شود که رییس جلسه هم اشاره ای به این مطلب می کند.

وی افزود: انتشار این فیلم طبیعی بود و از این نوع جلسات داشتیم و این نوع بحث ها را داریم و مردم هم باید در جریان قرار بگیرند.

عارف در پاسخ به اینکه آیا موافق انتشار فیلم‌های دیگر مربوط به جلسات مجلس خبرگان هستید؟ خاطرنشان کرد: ایرادی ندارد این فیلم‌ها منتشر شود البته باید توجه داشت که منتشر کردن و یا منتشر نکردن فیلم‌ها بستگی به سطح جلسه و نگاهی که در جلسه مطرح بوده دارد. گاهی جلسه غیر علنی است و حرف‌ها را راحت‌تر می‌زنند و گاهی مانند مجلس اعلام می شود که جلسه علنی است و طبیعتا سخنران ها ملاحظاتی را در نظر می‌گیرند.

وی تاکید کرد: من نمی دانم فیلم هایی که ضبط شده با این نگاه بوده که یک زمانی پخش شود یا به عنوان سند معتبر در داخل نظام باقی بماند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.