سردار محمد رضا مقیمی در حاشیه همایش روسای مبارزه با  سرقت پلیس آگاهی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امسال سالی بود که مبارزه با سرقت جزو اولویت‌های پلیس آگاهی قرار داشت و یکی از اهداف اساسی ما ارتقای احساس امنیت برای مالباختگانی بود که امکان دسترسی به اموال مسروقه کشف شده برایشان وجود نداشت.

مقیمی با بیان اینکه پس از کشف اموال مسروقه این اموال به سختی دراختیار مالباختگان قرار می گرفت گفت: پیش از این اموال به سختی به دست صاحبانشان می‌رسید و بسیاری از این اموال در پلیس آگاهی باقی می‌ماند .

وی با بیان اینکه موفق شدیم تا سامانه‌ای را به منظور پیگیری و شناسایی اموال مسروقه طراحی و بارگذاری کنیم . در این سامانه  بخشی از اطلاعات مربوط به اموال مسروقه، بارگذاری و مالباخته با مراجعه به پلیس و ارائه مشخصات بیشتر، اموال مسروقه خود را دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه این طرح درحال حاضر در شهر تهران اجرایی شده است، گفت:  تا آخر هفته این سامانه در ۷ استان دیگر و تا پایان بهمن ماه در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

به گفته مقیمی، تمامی استان‌ها باید تا پایان امسال این سامانه رابه بهره‌برداری رسانده واطلاعات مربوط به اموال مسروقه را در این سامانه بارگذاری کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.