به گزارش روزنامه تایمز آو اسرائیل، مایک پنس معاون رییس‌جمهور آمریکا که به تل‌آویو سفر کرده است، روز سه‌شنبه (امروز) هشدار داد که اگر بندهای غروب در توافق هسته‌ای با ایران به طور کامل برداشته نشوند واشنگتن از این توافق خارج خواهد شد.

پنس در ادامه از کشورهای اروپایی طرف توافق هسته‌ای خواست تا با تغییر این توافق موافقت کنند.

وی همچنین با تکرار ادعاهای بی‌اساس و خصمانه واشنگتن علیه کشورمان، گفت که آمریکا برای مقابله با ایران در کنار اسرائیل خواهد ایستاد.

معاون رییس‌جمهور آمریکا تصریح کرد: اکنون باید تاکید کنم که تصمیم اخیر رییس‌جمهور ترامپ برای ادامه تعلیق تحریم‌های ایران در چارچوب توافق هسته‌ای آخرین بار خواهد بود. ما پیامی را به متحدان اروپایی‌مان مبنی بر این فرستاده‌ایم که زمان اعمال تغییرات در توافق هسته‌ای فرا رسیده است به گونه‌ای که تضمین شود بندهای غروب در این توافق به طور کامل حذف خواهند شد و تحریم‌های تنبیهی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در دسترس خواهد بود.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، بندهای غروب مربوط به بخشی از برنامه جامع اقدام مشترک است که بر اساس آن‌ها محدودیت‌های هسته‌ای ایران پس از یک بازه زمانی منقضی می‌شوند.

مایک پنس در گفت‌وگو با رییس‌جمهور رژیم صهیونیستی تاکید کرد: آمریکا متعهد به همکاری با متحدانش در سراسر جهان برای دستیابی به این هدف است. اگر متحدان ما به ما نپیوندند رییس‌جمهور ترامپ به روشنی مشخص کرده است که فورا از توافق هسته‌ای خارج خواهد شد.

وی ادامه داد: اما ما امیدواریم که در ماه‌های پیش‌رو بتوانیم این توافق را تقویت و به برقراری امنیت در منطقه، امنیت اسرائیل و منافع امنیتی آمریکا کمک کنیم.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا هفته گذشته همزمان با اعلام تمدید تعلیق‌ تحریم‌های ایران، گفت که اگر اروپایی‌ها توافق هسته‌ای را اصلاح نکنند، واشنگتن از توافق خارج خواهد شد.

این در حالی است که مقامات دیگر طرف‌های برجام یعنی روسیه، چین، فرانسه، آلمان و انگلیس بر حفظ این توافق تاکید کرده‌اند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه گفت که خروج آمریکا از برجام پیامدهای خوبی نخواهد داشت و به بروز بحران در امور بین‌الملل منجر خواهد شد.

همچنین وزیر امور خارجه فرانسه با تاکید بر پایبندی پاریس به توافق هسته‌ای، از سیاست رییس‌جمهور آمریکا برای قرار دادن مسئولیت تصمیم‌گیری درباره آینده برجام به عهده اروپایی‌ها انتقاد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.