حمید درخشان نیا ظهر یکشنبه در دیدار با آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان، اظهار کرد: یکی از مهم ترین مأموریت های سازمان ثبت احوال ثبت آمارهای تولد، وفات، ازدواج و طلاق، آرماهای جمعیتی و مهاجری است.

 وی با بیان اینکه این آمار به صورت روزانه، ماهانه، فصلی و سالانه تولید و جمع آوری می شود، گفت: آمارهای جمع آوری شده در اختیار دستگاه هایی که به آمارهای جمعیتی نیاز دارند می شود.

 رئیس سازمان ثبت احوال کشور در ادامه به برخی مأموریت های این سازمان اشاره و صدور کارت ملی هوشمند را مهم ترین آن برشمرد و گفت: صدور کارت ملی هوشمند یکی از مهم ترین برنامه های سازمان ثبت احوال کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به وجود حدود ۶۴ میلیون بالای ۱۵ سال واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در کشور، خاطرنشان کرد: این تعداد در در داخل و خارج از کشور حضور دارند که تاکنون برای ۳۳ میلیون نفر کارت ملی هوشمند صادر شده است.

درخشان نیا به حذف کارت های هوشمند و تجمعی آنها در کارت ملی هوشمند نیز اشاره و تصریح کرد: براساس مصوبه هیئت وزیران و تأکید وزیر کشور این طرح در آینده اجرایی می شود.

 هشدار جدی کاهش نرخ ولادت در گیلان

وی در ادامه به آمار موالید در کشور و مقایسه آن با استان گیلان نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه شاهد کاهش ولادت در استان گیلان هستیم که این یک خطر و هشدار محسوب می شود.

رئیس سازمان ثبت احوال با بیان اینکه نرخ ولادت در کشور در هر هزار نفر ۱۹.۵ درصد است، گفت: این آمار در استان گیلان زیر ۱۲ درصد است که باید برنامه ریزی مناسب در راستای افزایش این میزان صورت گیرد.

وی با اشاره به اتصال آنلاین دفاتر ثبت اسناد و املاک رسمی کشور به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور  از دهه فجر امسال، یادآورشد: تحقق این موضوع امکان ثبت امضای جعلی را از بین می برد.

درخشان نیا این پایگاه را بزرگترین پایگاه اطلاعاتی جمعیتی کشور برشمرد و اظهار کرد: در این پایگاه اطلاعات بیش از ۱۲۰ میلیون ایرانی از سال ۱۲۹۷ تا به امروز ثبت شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.