دکتر کمال خرازی شنبه شب در دیدار با جانشین دبیرکل حزب بعث سوریه در دمشق اظهار داشت که البته هنوز در صحنه نظامی، کشور سوریه مشکلاتی از ناحیه آمریکا، ترکیه و تروریست ها دارد که امیدواریم این مسائل نیز به زودی حل شود.

وی گفت: صرف نظر از مسایل نظامی، پیش بینی می شود نفوذ کشورهایی که مخالف سوریه هستند در مسائل فرهنگی و اقتصادی وجود داشته باشد که باید در این زمینه نیز هوشیار بود.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: سوریه نیاز به بازسازی و رونق اقتصادی دارد لذا برخی کشورها از جمله عربستان و امارات به شیوه های مختلف درصدد نفوذ هستند.

خرازی بیان کرد: همچنین در صحنه رسانه ای و فرهنگی نیز دشمنان برای کشور سوریه برنامه و توطئه دارند که هوشیاری همه گروهها را می طلبد.

وی تصریح کرد: مشارکت جمهوری اسلامی و حزب الله در راستای حمایت از سوریه در برابر دشمنان، دفاع از حق بود و برای سرکوب تکفیری ها و افراطی گری ها همچنان مبارزه خواهد کرد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: حزب بعث سوریه نقش مهمی برای خاموش کردن جریان توطئه داشت و باید همچنان این فعالیت ها ادامه داشته باشد.

جانشین دبیرکل حزب بعث سوریه نیز گفت: تمام دشمنان سوریه در طول سال های گذشته از اتحاد بین جمهوری اسلامی و حزب الله نگران بودند و بحران سوریه را به وجود آوردند.

هلال الهلال با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در بازسازی سوریه نقش اساسی ایفا خواهد کرد، گفت: کشورهایی که در بحران سوریه در کنار ملت و دولت بودند در بازسازی این کشور نقش اساسی دارند.

وی گفت: دولت و حزب بعث سوریه تاکید راسخ بر دوستی با ایران و محور مقاومت دارد و به همین خاطر امیدواریم که در مرحله بازسازی این ارتباط مستحکم ومنسجم تر شود.

حزب بعث از سال ۱۹۶۳ میلادی در سوریه ایجاد شد و تا قبل از تدوین قانون اساسی سوریه تنها حزب حاکم در این کشور بود که به دنبال تصویب قانون اساسی جدید سایر احزاب نیز وارد مجلس این کشور شدند.

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه همچنان دبیر کل حزب بعث است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.