این دوازدهمین محموله قاچاق انسان است که توسط ماموران گمرک در سال جاری کشف می شود .

این افراد در داخل بار تریلر مخفی شده بودند و قصد داشتند به صورت غیر قانونی و قاچاقی از ترکیه وارد کشورمان شوند اما ماموران گمرک بازرگان با رصد اطلاعات محموله ها و استفاده از دستگاه های کنترلی موفق به کشف این محموله قاچاق انسان شدند .

ماموران گمرک بازرگان با بررسی اطلاعات محموله های ورودی به کمک سامانه های هوشمند به یک بار کامیون لوازم و اشیاء مبلمان که بصورت پالت بارگیری شده بود مشکوک می شوند و با توجه به مشکوک بودن به محموله پس از بازرسی به کمک دستگاه های کنترلی متوجه می شوند که در لا به لای محموله دو نفر پنهان شده اند .

پس از مشاهده این افراد در بررسی های بیشتر یک زن جوان و یک مرد که هر دو تبعه کشورمان بودند کشف می شود . در بررسی های اولیه مشخص می شود که این زن و مرد هیچ نسبتی با یکدیگر ندارند و قاچاقچیان انسان پس از بریدن سیم پلمپ گمرک ترکیه این دو نفر را در داخل بار جاسازی کرده بودند ‌.

 هم اکنون گمرکات ایران مجهز به تجهیزات پیشرفته کنترلی و سگ های جستجوگر است . ماموران گمرک فقط در سال گذشته موفق به کشف ۴۸۰ مورد قاچاق انسان در گمرکات کشور شدند و در سال جاری هم ۵۰ مورد قاچاق انسان توسط ماموران گمرک کشف شده است .

بر اساس گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) در سال ۲۰۱۷ ،  گمرک ایران در مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر رتبه اول دنیا را کسب کرده است .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.