وی امروز پنجشنبه در حاشیه دیدار با &#۳۹;شینزو آبه&#۳۹; نخست وزیر ژاپن گفت کشورش از پیشرفت در مذاکرات دو کره استقبال می کند اما این به درد خلع سلاح هسته ای نمی خورد.

گزارش می افزاید &#۳۹;ترنبول&#۳۹; در جریان سفر به ژاپن با مقام های این کشور از جمله نخست وزیر درباره تجارت و همکاری های دوجانبه و مساله هسته ای شبه جزیره کره و امور امنیتی گفت و گو می کند.

وی به خبرنگاران در منطقه چیبا ژاپن گفت ما باید در قبال کره شمالی که همیشه از این گونه فراز و نشیب ها دارد و به یک باره از روش های نظامی به روش های سیاسی و گفت و گو روی می آورد، هوشیار باشیم و تحولات را با دقت رصد کنیم.

این اظهارات در شرایطی مطرح می شود که دو کره بتازگی مذاکراتی را پس از دو سال وقفه انجام دادند و پس از آن قرار شد دو کشور به صورت مشترک در المپیک زمستانی رژه بروند و ورزشکاران کره شمالی در چهار رشته ورزشی این رقابت ها شرکت خواهند کرد.

ترنبول در اظهاراتی شدید اللحنی که می تواند واکنش کره شمالی را نیز به دنبال داشته باشد گفت باید فشارها و تحریم ها علیه کره شمالی ادامه یابد.

ژاپن و استرالیا با شدت گرفتن تنش ها در منطقه شبه جزیره کره همکاری های دفاعی را تقویت کرده اند و امروز نیز نخست وزیران دو کشور در خارج از توکیو از سامانه های ضد موشکی پاتریوت بازدید کردند.

گزارش حاکی است دو طرف در کنار مذاکرات تجاری و اقتصادی قصد دارند همکاری میان نیروهای امنیتی و مسلح را افزایش دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.