تیم های فوتبال تراکتورسازی تبریز و سایپای تهران از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه امروز (پنجشنبه) و در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور در ورزشگاه یادگار امام تبریز رو در روی یکدیگر قرار گرفتند.

این دیدار در حالی برگزار می شد که مجتبی حسینی برای اولین بار روی نیمکت تراکتورسازی نشسته بود تا بعد از ناکامی یحیی گل محمدی هدایت این تیم پرطرفدار تبریزی را برعهده بگیرد. شاگردان علی دایی نیز که می خواهند همچنان در کورس تیم های بالای جدول باقی بمانند، با هدف کسب امتیاز خارج از خانه پا به میدان گذاشته بودند.

در نیمه نخست توپ بیشتر در میانه های میدان در جریان بود و تلاش دو تیم برای کسب امتیاز بی نتیجه ماند. با شروع نیمه دوم فشار تیم میزبان برای کسب امتیاز افزایش یافت. با این حال و برخلاف روند بازی، تیم سایپا بر روی یک ضد حمله و فرار عالی مهدی ترابی در دقیقه ۶۲ به اولین گل این دیدار دست یافتند.

در دقیقه ۶۶ خطای مدافع سایپا بر روی احسان پهلوان مهاجم تراکتورسازی در محوطه جریمه باعث شد تا داور یک ضربه پنالتی به سود تیم تبریزی اعلام کند با این حال محمدرضا ایرانپوریان توسط دروازه بان سایپا دفع شد و بهترین موقعیت تیم میزبان در این دیدار از دست رفت.

۴ دقیقه بعد ولی محمدرضا ایرانپوریان که ضربه پنالتی را از دست داده بود، با یک ضربه سر دروازه سایپا را گشود تا نه تنها اشتباه خود را در از دست دادن پنالتی جبران کرده باشد بلکه نتیجه بازی را به تساوی بکشاند.

اما این پایان کار نبود زیرا سایپا بعد از دریافت گل تساوی، سراپا حمله شد. شوت علی قلی زاده بازیکن سایپا در محوطه جریمه به دستان محمد نادری مدافع تراکتورسازی برخورد کرد و داور این بار به نفع سایپا پنالتی گرفت. مهدی ترابی نیز این توپ را به دومین گل خود و سایپا در این دیدار تبدیل کرد. 

در نهایت این دیدار با برتری دو بر یک و خارج از خانه شاگردان علی دایی به پایان رسید و روند ناکامی های تراکتورسازی ادامه یافت. سایپا با این پیروزی از ۲۰ بازی خود صاحب ۳۱ امتیاز شد و تراکتورسازی ۲۱ امتیازی باقی ماند.

قضاوت این دیدار را حمید حج ملک برعهده داشت و علی اکبر نوری و حسن انتظاری کمک های وی در این دیدار بودند. 

**ترکیب تراکتورسازی تبریز

ژوردی مارتینز، محمدرضا مهدی‌زاده، محمد نادری، محمد ایران‌پوریان، رضا شربتی، مهدی کیانی، مهدی مهدی‌پور، دانیال اسماعیلی‌فر، احسان پهلوان، محمد ابراهیمی، فرزاد حاتمی

سرمربی: مجتبی حسینی

** ترکیب سایپا تهران

حامد فلاح‌زاده، محمد دانشگر، رضا علیاری، روزبه شاه‌علی‌دوست، امید خالدی، رضا اسدی، علی قلی‌زاده، مهدی ترابی، آرش رضاوند، محمدرضا سلیمانی، آرمان رمضانی

سرمربی: علی دایی

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.