مک کین در مطلبی که روز سه شنبه در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، نوشت: چنین تلاش هایی از نزدیک تحت نظارت دقیق رهبران خارجی قرار می گیرد و آنها از این لحن ترامپ برای ساکت کردن یکی از ستون های اصلی دمکراسی استفاده می کنند.

مک کین برخورد دولت ترامپ با روزنامه نگاران را در «بهترین شکل ناسازگار و در بدترین شکل آن تزویر آمیز» توصیف کرد و به ویژه از چنین رویکردی در محکوم کردن حملات به رسانه های خارجی انتقاد کرد. 

وی گفت: دیگر رهبران خارجی از اصطلاح «اخبار جعلی» که ترامپ برای اشاره به برخی رسانه ها استفاده می کند، استفاده می کنند و این امر کار را برای فعالان در خارج برای بیان مخالفت خود دشوار می کند. 

وی به کنگره پیشنهاد داد متحدان آمریکا را تشویق کند سیاست های خود را در خصوص ازادی مطبوعات بازنگری کنند و ضمن صدور مجوز کمک خارجی برای حمایت از رسانه های مستقل، خشونت علیه روزنامه نگاران را سرکوب کند. 

وی گفت آمریکا نمی تواند از نقش بلندمدت خود به عنوان مدافع حقوق بشر واصول دمکراتیک در سراسر جهان عقب نشینی کند. 

اظهارات مک کین قبل از سخنرانی «جف فلیک» سناتور جمهوری خواه از ایالت آریزونا مطرح شده است. فلیک قرار است در سخنانی از ترامپ به دلیل این که به رسانه ها برچسب «دشمن مردم» داده انتقاد کند. 

فلیک ژانویه آینده بازنشسته می شود و انتظار می رود در این سخنان که بخش هایی از آن در اختیار تارنمای هیل قرار گرفته است استفاده ترامپ از این اصطلاح را با «جوزف استالین» دیکتاتور شوروی سابق مقایسه کند.

به گزارش ایرنا، ترامپ که از زمان روی کار آمدن از منتقدان رسانه های به اصطلاح خود جعلی بوده است، گفته است برای مقابله با این رسانه ها از توئیتر استفاده می کند. 

وی به تازگی در توئیتی نوشت: توئیت می کنم نه به خاطر این که به آن علاقه دارم، بلکه این رسانه تنها راه برای مقابله با «پوشش خبری» ناعادلانه و غیرصادقانه ای است که اکنون اغلب از آن به عنوان رسانه های منتشر کننده اخبار جعلی یاد می شود. «منابع» ساختگی و ناموجود اکنون بیش از هر زمانی استفاده می شوند. بسیاری از اخبار و گزارش ها کاملا ساختگی هستند.» 

ترامپ تاکنون بارها رسانه های رسمی آمریکا را به دلیل پوشش ندادن به اصطلاح دستاوردهای اقتصادی اش، اندک نشان دادن شاخص محبوبیتش و سایر مسائل هدف انتقادهایش قرار داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.