جلال میرزایی در گفت‌وگویی با اشاره به حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت در نشست بعدازظهر امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: آقای زنگنه در این جلسه گزارشی از وضعیت نفت و گاز کشور ارائه داد و گفت که تقریباً ۲ سال است که اکتشاف نفت نسبت به تولید کاهش یافته که این مسئله هشداری جدی برای صنعت نفت و گاز کشور است.

وی با تاکید بر مشکلات اساسی که کاهش میزان اکتشاف نفت نسبت به تولید آن برای کشور ایجاد خواهد کرد، یادآور شد: وزیر نفت همچنین در بخش دیگری از گزارش خود به کمیسیون انرژی، به تشریح وضعیت طرح‌های توسعه‌ای پرداخت و در این رابطه گفت که در ۲۱ میدان نفتی و میادین مشترک چه اقداماتی انجام شده و تاکید کرد که مذاکراتی در این راستا انجام شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: آقای زنگنه همچنین به برخی مشکلات صنعت نفت در مسیر تامین منابع مالی برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و برخی محدودیت‌ها در این زمینه اشاره کرد و گفت که ما در کنارIPC  که مذاکرات مربوط به آن در جریان است، نیازمند تامین سرمایه‌گذاری به میزان ۵ میلیارد دلار از منابع داخلی هستیم.

او اعلام کرد: به‌گفته وزیر نفت طرح مربوط به تامین مالی به میزان ۵ میلیارد دلار از منابع داخلی به شورای اقتصاد ارسال شده و هم‌اکنون به‌دنبال اخذ مجوزهای لازم در این رابطه هستند.

میرزایی در پایان گفت: آقای زنگنه همچنین خواستار حمایت و همکاری هرچه بیشتر مجلس و دیگر بخش‌ها با صنعت نفت شد تا این وزارتخانه بتواند تحولات مدنظر در ایجاد اشتغال و رونق کسب و کارهای مرتبط با صنعت نفت و گاز اقدامات لازم را به انجام برساند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.