هیل گزارش داد، پرامیلا جایاپال که نماینده دموکرات از ایالت واشنگتن است روز دوشنبه اعلام کرد سخنرانی سالانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کنگره در پایان ماه ژانویه را تحریم خواهد کرد.

جایاپال در ویدئویی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد، گفت: من از اینجا می‌گویم که به سخنرانی سالانه "وضعیت کشور" نخواهم رفت.

او اظهار داشت: من فکر می‌کنم این مطلقا غیرقابل قبول است که شاهد باشیم کاخ سفید مروج نژادپرستی و نفرت است و این رئیس‌جمهور به آتش اختلاف و چند دستگی در کشور ما دامن می‌زند. به جای آن ما بر وضعیت کشور خودمان تمرکز خواهیم کرد و با دستور کار وی مخالفت کرده و مروج یک دیدگاه پیشرو و فراگیر برای کشورمان خواهیم شد.

او از جمله دلایل خود برای تحریم این سخنرانی را اظهارات اخیر ترامپ درباره برخی کشورهایی که مهاجرانشان در آمریکا حضور دارند از جمله اشاره به این کشورها با لفظ زشت "چاه مستراح" عنوان کرد.

جایاپال، ترامپ را از بابت اینکه کلیت کشورها را با مطرح کردن الفاظ مبتذل و توهین آمیز تحقیر می‌کند،‌ محکوم کرد.

پیش از وی چهار نماینده دموکرات دیگر آمریکا شامل "جان لوئیس، فردریکا ویلسون، ارل بلومنور و ماکسین واترز" با توجه به اظهارات اخیر ترامپ سخنرانی سالانه او را تحریم کرده بودند.

چند قانونگذار دموکرات دیگر نیز اعلام کردند که به شیوه‌های دیگر به سخنرانی ترامپ واکنش نشان خواهند داد.

نانسی پلوسی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا و چند نماینده زن دموکرات دیگر گفته‌اند می‌خواهند به نشانه همبستگی با قربانیان سوءاستفاده‌های جنسی در آمریکا لباس مشکی در سخنرانی ترامپ به تن کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.