سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نعره آمریکایی‌ها از سر قدرت نیست، چرا که در اکثر طراحی‌هایی که داشته شکست خورده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آئین اختتامیه جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری ابوذر و بزرگداشت روز بسیج رسانه که در اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: تا قبل از وقوع انقلاب اسلامی دو گفتمان بر این کره خاکی حکومت می‌کرده و حدود ۲۰۰ کشوری که وجود داشتند تابعی از این دو گفتمان بودند؛ گفتمان جماهیر شوروی یا کمونیستی و گفتمان لیبرال دموکراسی غرب که همچنان وجود دارد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مسأله اصلی گفتمان جدی و تأثیرگذار است تا آنجا که کشورهایی با یک زبان و فرهنگ مانند آلمان شرقی و غربی یا کره شمالی و جنوبی را به دو قسمت تقسیم کرد؛ همین دو گفتمان با دو پیمان بزرگ ناتو و ورشو حمایت می‌شد که برای قلمرو سرزمینی آن‌ها برنامه نظامی و پشتیبان نظامی هم داشتند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی در بهمن ۵۷ ملت ما انقلاب اسلامی را با رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رساند، گفتمان سومی شکل گرفت و به سرعت تصویر و صحبت‌های امام(ره) در جهان منتشر شد که همین موضوع سبب شد غرب و شرق سراسیمه با انقلاب اسلامی به مقابله بپردازند.

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه فرهنگ آمریکایی نمی‌تواند سعادت مردم را تأمین کند، یادآور شد: در جنبش «وال‌استریت» این موضوع به خوبی به نمایش درآمد؛ دلیل این که آمریکا امروز این گونه با ما دشمنی می‌کند این است که اگر پیام انقلاب اسلامی به تمام بشریت برسد دیگر جایی برای زورگویی مستکبران باقی نمی‌ماند و نمی‌توانند منابع کشورهای ضعیف را غارت کنند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر اراده و عزم جدی وجود داشته باشد، هیچ مانعی در مقابل راه ما نخواهد بود، عنوان کرد: یکی از وظایف رسانه‌ها مطالبه‌گری است و باید مطالبه کرد چرا از توانمندی‌های داخلی استفاده نمی‌شود؛ امیدواریم مسؤولان کشور قدر شرایط امنی که وجود دارد را دانسته و موانع پیش روی ملت را حذف کنند.

وی با اشاره به منابع زمینی و زیرزمینی کشور گفت: با استفاده از منابع زمینی و زیرزمینی نه تنها می‌توانیم نیازهای فعلی کشور را تأمین کنیم بلکه در آینده با وجود جمعیت بیشتر نیز مشکلی نخواهیم داشت؛ تلاش دشمن تلقین یأس و ناامیدی است، تربیت نیروهای رسانه‌ای هنرمند، آگاه و فهیم برای صیانت از دستاوردهای انقلاب ضروری است.

شریف تصریح کرد: نعره آمریکایی‌ها از سر قدرت نیست چراکه در اکثر قریب به اتفاق طراحی‌هایی که داشته شکست خورده و حالا دست به حرکات انتحاری می‌زنند؛ دشمن با ایجاد داعش ۶ سال زیرساخت‌های سوریه و عراق را نابود کرد، اما حالا خبری از آن ها نیست.

وی در ادامه تأکید کرد: دشمنان تلاش کردند کردستان را در جغرافیای جدید منطقه ایجاد کنند اما شکست خوردند، پایتخت فلسطین را به نام رژیم صهیونیستی مطرح کردند اما باز هم شکست خوردند؛ یمن را هم پس از مدت‌ها بمباران به نتیجه‌ای که می‌خواستند، نرساندند.

برای دفاع با کسی چک و چانه نمی زنیم

همچنین بنا بر این گزارش، احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشورمان توان دفاعی‌ و موشکی‌اش را تقویت می‌کند و از کسی اجازه نمی‌گیرد.

توکلی با اشاره به تصمیم ترامپ در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و قراردادن شروط چهارگانه برای امضای برجام از سوی کنگره، اظهار کرد: رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون بارها تهدید به خروج از توافق هسته ای کرده است و اظهارات شب گذشته او هم برای‌مان جای تعجب نداشت.

وی ادامه داد: ایران یک بار مذاکره انجام داد و به تمامی تعهداتش عمل کرد و پایبند بوده است. بارها هم سازمان‌های بین‌المللی و طرف‌های دیگر مذاکره پابیندی ایران به برجام را تایید کرده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ترامپ می‌خواهد نظر خود را به ایران تحمیل کند اما ایران زیر بار زور و تحمیل نمی‌رود.

توکلی تاکید کرد: صحبت‌های دیشب ترامپ از روی ناتوانی‌اش بود. هیچ کشوری از جمله آمریکا حق دخالت در امور داخلی و جنبه‌های دفاعی ایران را ندارد.

وی اضافه کرد: ایران توان دفاعی‌ و موشکی‌اش را تقویت می‌کند، در این زمینه با احدی چک و چانه نخواهد زد و برای دفاع از خودش از کسی اجازه نمی‌گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.