کشورهای آفریقایی نیز در واکنش به اظهارات سخیف ترامپ علیه آنها، این سخنان را بی شرمانه و مبتذل خواندند و سخنگوی شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو نیز اظهارات ترامپ را نژادپرستی خواند و افزود: چنین سخنانی به بیگانه ستیزی دامن می زند.

سفیر هائیتی در واشنگتن گفت: این غافل گیر کننده است در شرایطی که باید در هشتمین سالگرد زلزله هائیتی که جان ۲۲۰ هزار نفر از مردم کشورم را گرفت و باید به قربانیان ادای احترام کنیم، شاهد چنین سخنانی علیه ملت هائیتی باشیم.

پاول آلتیدور گفت: من با جوونل مویز رئیس جمهوری هائیتی تماس گرفتم. او نیز از چنین سخنانی علیه مردم هائیتی غافلگیر شده است.

وی تصریح کرد: آنتونیو رودریگ وزیر امور خارجه هائیتی اطلاع داد که سفیر آمریکا در هائیتی را برای ادای توضیح به وزارت امور خارجه فراخوانده است.

سفیر هائیتی در واشنگتن گفت: هائیتی باید به خاطر کمک به انقلاب آمریکا در سال ۱۷۷۹ و اعزام سرباز به سواناه در ایالت جرجیا مورد قدردانی قرار گیرد.

آلتیدور گفت: مردم هائیتی شایسته چنین توهینی نیستند و نباید طوری به آنها نگاه کرد که به ایالات متحده آمده اند تا منابع آنرا مورد بهره برداری قرار دهند.

سفیر هائیتی در واشنگتن گفت: برای سالیان متمادی در ایالات متحده حضور داریم. به ایالات متحده خدمت کرده ایم و برای سربلندی آمریکا در سواناه ایالت جرجیا، جان خود را فدا کرده ایم.

رئیس جمهوری آمریکا در نشست با نمایندگان دو حزب جمهوری خواه و دموکرات مجلس گفته بود که مایلم به جای مردم هائیتی، آفریقایی و سایر کشورهای کثافت، افراد بیشتری از نروژ به آمریکا بیایند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.