در بیانیه مطبوعاتی هدر نوئرت آمده است ایالات متحده از دیدار نهم ژانویه ۲۰۱۸ دو کره با هدف اطمینان از برگزاری بازی المپیک امن و موفق در پیو نگ چانگ کره جنوبی خشنود است.

وی افزود ایالات متحده همچنان به رایزنی های خود با مقامات کره جنوبی ادامه می دهد تا اطمینان یابد شرکت مقامات کره شمالی در المپیک زمستانی، نقض تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه برنامه های موشکی هسته ای و بالستیک غیر قانونی کره شمالی نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد همانطور که ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در روز ۴ ژانویه به رییس جمهوری کره جنوبی گفت، ایالات متحده به یک بازی المپیک زمستانی سالم و امن متعهد است و آمریکا یک هیات عالی رتبه از ریاست جمهوری به این بازی ها اعزام خواهد کرد.

نوئرت یادآور شد در طی یک گفت وگوی مشابه، مقامات آمریکا و کره جنوبی همچنین توافق کردند که کمپین فشار حداکثری بر کره شمالی را با هدف تکمیل و تحقق شبه جزیره کره عاری از سلاح اتمی ادامه دهند.

وی اضافه کرد رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا هم به رایزنی های نزدیک با همتای کره جنوبی خود ادامه می دهد.

بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ در دو مرحله المپیک در ماه فوریه و پارالمپیک در ماه مارس ۲۰۱۸ برگزار می شود و کره جنوبی از حضور کره شمالی در این مسابقات استقبال کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.