سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، تجارت سهام «یوبی‌آی بلاک‌چین اینترنت»، که یک شرکت هنک‌کنگی است را معلق کرد و اعلام کرد اطلاعاتی که این شرکت برای در اختیار این قانون‌گذار گذاشته است دقیق نیست و فعالیت‌های بازار آن از ماه نوامبر غیرعادی و بدون توضیح منطقی است.

سهام این شرکت از تنها ۹ دلار در ۱۱ دسامبر به ۸۷ دلار در ۱۸ دسامبر جهش کرد و در جمعه گذشته دوباره تا ۲۲ دلار سقوط کرده است. تعلیق داد و ستد سهام این شرکت از دوشنبه شروع شد و تا ۲۲ ژانویه ادامه خواهد داشت.

هفته گذشته (میلادی) رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، جی کلایتون، در پیامی به سرمایه‌گذاران، اخطارهای ماه دسامبر خود در مورد ریسک‌های ارز دیجیتال و فعالیت‌های مرتبط با آن نظیر ارائه سکه‌های مجازی را تکرار کرد. این نگرانی‌ها پس از رشد سریع قیمت برخی از ارزهای مجازی، مانند بیت‌کوین، در سال اخیر، تشدید شده است.

روز دوشنبه این ارزهای دیجیتال سقوط کردند و طبق آمار پایگاه کوین‌دسک بیت‌کوین ۶.۳ درصد از ارزش خود را از دست داد.

در ماه دسامبر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تجارت سهام شرکت کریپتو را که در مدت یک ماه سهام آن ۲۷۰۰ درصد رشد کرده بود، تعلیق کرد. این تعلیق تا ۳ ژانویه ادامه داشت. کمیسیون نگرانی‌های خود در مورد پتانسیل دستکاری در تبادلات را اعلام کرد. روز دوشنبه سهام این شرکت دوباره مبادله شد و در قیمت ۱۷۵ دلار، ۶۹ درصد پایین‌تر، باز شد.

توجه به ارزهای دیجیتال و محصولات جدید مرتبت با آن و اشتیاق حول آنها که از آن به جنون تعبیر می‌کنند، باعث شده است برخی شرکت‌ها سعی کنند از این به نفع خود استفاده کنند.

سهام شرکت «لانگ بلاک‌چین» که قبلا نام آن «لانگ آیلند آیسد تی»، از وقتی که خود را از یک شرکت تولید نوشیدنی به سرمایه‌گذار بلاک‌چین ارزهای دیجتال تغییر دارد و این تغییر را در نام شرکت هم آورد، ۲ برابر شد و ارزش بازار آن به ۴۸ میلیون دلار جهش کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.