علی محمد ذوالفقاری عصر امروز در حاشیه جلسه شورای زکات استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال مردم در قالب‌های مختلف بیش از ۱۴۸۰ میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کرده‌اند که این مبالغ صرف امور نیازمندان شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور تاکید کرد: در ۹ ماه گذشته حامیان استان گلستان هم بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان کمک کردند که این مبالغ برای استان و محسنین هزینه شده است.

ذوالفقاری تصریح کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده از صندوقات صدقات در ۲ بخش هزینه می‌شود، بخشی صرف امور عمرانی، تهیه جهیزیه، درمان بیماران واشتغال‌زایی می‌شود و بخش دیگر هم صرف امور غذایی از جمله تهیه گوشت قربانی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:کمیته امداد در راستای وبرنامه پنجم توسعه به دنبال توسعه  الکترونیکی کمک هاست وبرای رسیدن به اهداف از اپلیکیشن ها ونرم افزارهای آسان پرداخت استفاده می کند تا مردم به راحتی بتوانند کمک‌های خود را به کمیته امداد اهدا کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور همچنین از اجرای طرحی با مشارکت مراکز خیریه خبر داد و تصریح کرد: در این طرح مراکز خیریه کمک‌های مردمی را مانند کمیته امداد جمع‌آوری می‌کنند و در اختیار نیازمندان قرار می‌دهند و همه امور را نیز مانند کمیته امداد انجام می‌دهند.

ذوالفقاری افزود: برای اجرای این طرح کمیته امداد بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است تا بتواند این طرح را با کمک‌های مراکز خیریه انجام دهد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور همچنین گفت: بیش از ۱۰ میلیون صندوق جمع‌آوری کمک در سطح کشور و در دست مردم قرار دارد که کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کنند وبا توسعه الکترونیکی کردن خدمات جمع‌آوری و کمک‌های مردم به سمت مورد نظر آنها هستیم و به دنبال جذب خیران بیشتر هستیم.

ذوالفقاری تصریح کرد: ما توانستیم در سال‌های اخیر با کمک جذب خیران با روش‌های مختلف از جمله چهره به چهره کمک های خوبی را جمع آوری کنیم وبه دنبال جذب خیران از دهک‌های بالای جامعه هستیم و سعی در جمع‌آوری کمک‌ها به صورت الکترونیکی و از طرق آسان‌پردازها هستیم و امسال توانستم بیش از ۱۴۸۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی را در قالب صدقه جمع‌آوری کنیم ودر امور نیازمندان هزینه کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.