رضا میرزایی در گفت‌وگو یی افزود: این تعداد شکارچی متخلف در پی گشت و کنترل یگان‌های اجرایی محیط زیست در منطقه ۷۰ قله اراک و شهرهای ساوه، زرندیه، شازند و تفرش دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

وی در ادامه به کشف ۱۳ اسلحه غیرمجاز از شکارچیان متخلف خبر داد و گفت: در این مدت ۸۴ اسلحه مجاز از شکارچیان متخلف کشف و ضبط شده است.

این مقام مسئول در محیط زیست استان مرکزی در ادامه عنوان کرد: در این مدت ۱۶ لاشه قوچ و میش، ۱۵۷ پرنده، ۱۸۱ قطعه ماهی از شکارچیان کشف و ضبط شده است و ۶۸ مورد نیز شروع به شکار توسط شکارچیان صورت گرفته بود که با اقدام به موقع یگان‌های اجرایی محیط زیست از این اقدام ممانعت بعمل آمده است.

وی به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه محیط بانان استان نیز اشاره کرد و گفت: دوره‌های آموزشی سلاح‌شناسی، دوره‌های آموزشی شناسایی خزندگان ایران و مقابله با بیماری آنفلونزای پرندگان نیز برگزار شده است.

میرزایی به تصویب قوانین بازدارنده در خصوص شکارچیان متخلف نیز اشاره کرد و افزود: در کنار تصویب این قوانین باید فرهنگ‌سازی نیز صورت گیرد و همه مردم خود را در حوزه صیانت از محیط زیست مسئول بدانند و هرگونه اقدام بر خلاف قوانین نسبت به محیط‌زیست و حیات‌وحش را گزارش دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.