علی مویدی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۶۲۰ تن انواع مواد مخدر در کشور توسط حوزه های مقابله کشف شده است و این در حالی است که در مدت مشابه پارسال، حدود ۵۳۰ تن مواد مخدر کشف شده بود. 

وی ادامه داد: ۷۵ درصد این مواد در مرزها کشف شده که این بیانگر این مطلب است که در زمینه جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور موفقیت هایی حاصل شده است. 

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اظهار کرد: ۶۵ درصد این کشفیات مبنا و منشا اطلاعاتی دارد و می کوشیم که با کشف هرچه بیشتر مواد مخدر از توزیع آنها در کشور جلوگیری شود. 

وی اظهار کرد: در حوزه اعتیاد، بیش از ۵۰ درصد از توانمندی ها، انرژی و منابع خود را معطوف به امر پیشگیری کرده ایم. 

مویدی درباره بیمه معتادان هم گفت: بیمه معتادان جزو برنامه های جدی ستاد مبارزه با مواد مخدر است و امسال بیش از ۷۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص داده ایم که بیمه ها موظفند پوشش دهند. 

وی، آمار معتادان در کشور بر اساس آمار سال ۹۲ را سه میلیون و ۳۶۰ هزار نفر برشمرد و افزود: بر اساس آمار سال های بعد، تعداد معتادان کشور به ۲ میلیون و ۸۸۰ هزار نفر کاهش یافت که بیانگر کاهش تعداد معتادان در کشور است. 

وی، استان فارس را قطب کشور در حوزه پیشگیری و درمان دانست و ادامه داد: باید از تمام قابلیت های این استان در زمینه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر استفاده کنیم. 

مویدی، راه اندازی اردوگاه ماده ۴۲ در فارس را امری ضروری دانست و تصریح کرد: این اردوگاه جوز وظایف دستگاه قضایی است و اگر به عنوان یک مطالبه جدی از سوی دستگاه قضایی مطرح شود ما با جدیت دنبال می کنیم. 

وی، در خصوص برخورد با مافیا و شبکه های بزرگ قاچاق مواد مخدر در کشور نیز گفت: جمهوری اسلامی در این زمینه در کشور جزو کشورهای موفق است. 

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در خصوص الگوی مصرف مواد مخدر در کشور هم گفت: بیش از ۵۰ درصد مصرف کنندگان مواد مخدر از تریاک استفاده می کنند و پس از آن گل و شیشه در رده های بعدی مصرف قرار دارند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.