سایت النشرة نوشت، میشل عون، ‌رئیس‌جمهوری لبنان در مراسم استقبال از کریستوف مارتان، رئیس هیأت صلیب سرخ در لبنان گفت: درخواست برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان با توجه به شرایط موجود در سوریه اتخاذ شده و لبنان امیدوار است که شرایط آنها در آینده‌ای نزدیک بهبود یابد.

عون اظهار داشت: لبنان مسئول جنگ در سوریه نیست اما متحمل پیامدهای آن است و این در حالی است که مسئولیت این جنگ بر عهده گروه بزرگی از کشورهایی است که یا عامل آغاز جنگ بوده یا موجب تسهیل آن شده و یا در آن شرکت داشته‌اند اما هیچ‌کسی آنها را بابت جرایمشان محاکمه و حسابرسی نکرده است.

مارتان نیز در این مراسم بر رویکرد کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در مورد بازگشت آوارگان سوری به کشورشان و ملاک‌های تعیین شده از سوی این کمیته برای بازگشت ایمن و محترمانه آنها تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از آوارگان سوری حاضر در لبنان تمایل دارند هر زمان که شرایط امنیتی سوریه بهبود یافت، به آنجا بازگردند، گفت: تعداد کسانی که تاکنون به سوریه بازگشته‌اند، از ۶۰ هزار تن یعنی یک درصد از تعداد کل آواره‌ها فراتر نمی‌رود.

رئیس هیأت صلیب سرخ در لبنان افزود: رویکرد صلیب سرخ در قبال مسئولان عالی‌رتبه لبنان و برخی از کشورهای بزرگ و طرف‌های مسئول در ارتباط با شرایط آوارگان سوری اطلاع داده خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.