دیلی صباح گزارش داد، «بویکوف بوریسوف» نخست وزیر بلغارستان که قرار است جهت دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه فردا به آنکارا سفر کند، طی سخنانی از عملکرد ترکیه در مبارزه با حرکت مهاجران به اتحادیه اروپا تقدیر کرد.

بر اساس این گزارش، بوریسوف که این سخنان را در گفتگوی اختصاصی خود با خبرگزاری آناتولی ترکیه مطرح می کرد، همکاری اخیر دو کشور برای بازسازی کلیسای آهنی بلغارستان را نشانه ای از فهم متقابل دو کشور از روابط دوجانبه و وجود نیت مثبت آنها برای ارتقاء سطح همکاری ها و توسعه روابط با یکدیگر دانست.

بوریسوف همچنین با اشاره به ریاست دوره ای کشورش بر اتحادیه اروپا که روز دوشنبه آغاز شده و به مدت شش ماه ادامه خواهد داشت، گفت که کشورش قرار است در طول این مدت بر مشکلات منطقه بالکان تمرکز کند.

وی در خصوص روابط میان اتحادیه اروپا و ترکیه، ظهور راستگرایان افراطی در اروپا را یکی از دلایل متشنج شدن روابط دو طرف دانست.

نخست وزیر بلغارستان همچنین در خصوص مساله پناهجویان و نقش ترکیه در این میان تاکید کرد: سیل پناهجویان به سمت ما (بلغارستان) به طور رسمی به صفر رسیده است. ما در ایستگاه های بازرسی مرزی همکاری بسیار عالی با ترکیه داریم. پلیس مرزی و گارد ساحلی ما همکاری بسیار خوبی با همکاران ترک خود دارند.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.