علیرضا قاری قرآن با اشاره به روند ساخت ایستگاه‌های مترو قم، اظهار کرد: در فاز نخست مترو قم، ایستگاه‌های قلعه کامکار تا میدان مطهری با توجه به اتمام حفاری تونل در حال ساخت است و به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده کل خط یک مترو تا میدان ولیعصر(عج) تا پایان سال ۹۸ آماده بهره‌برداری است، افزود: خط دو نیز در مرحله مطالعات و انعقاد قرارداد با طرف چینی برای تأمین اعتبارات است و امیدواریم تا انتهای سال جاری عملیات اجرایی این خط آغاز می‌شود.

قاری قرآن ادامه داد: در حال حاضر دستگاه حفاری تونل در مرحله آماده‌سازی برای شروع حفاری از پردیسان بوده و برای شروع پروژه اداره کل منابع طبیعی استان، زمینی به مساحت ۶۷ هکتار برای دپوی مترو در پردیسان در اختیار شهرداری قرار داده است.

وی با تأکید بر اینکه راه‌اندازی خط ۲ اولویت بیشتری از خط یک مترو قم دارد، خاطرنشان کرد: حجم مسافر در این خط نسبت به خط یک بیشتر است و با توجه به پیوند با مرکزیت شهر، تمام مناطق پردیسان، شهرک قدس، میدان مفید، دانشگاه قم، بلوار امین، خیابان آیت‌الله صدوقی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

سرپرست سازمان قطار شهری قم، مهم‌ترین مشکل مترو قم را کمبود اعتبارات و مسائل مالی برشمرد و گفت: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه در سفر به قم با توجه به قطب گردشگری بودن قم وعده افزایش بودجه قطار شهری قم در بودجه ۹۷ را داده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.