فرانسوا دولاتر بعد از ظهر سه شنبه به وقت محلی و پیش از نشست غیر علنی شورای امنیت سازمان ملل با موضوع ایران در جمع خبرنگاران این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: من سه پیام از فرانسه آورده ام؛ پیام نخست، هوشیاری و نگرانی درباره خشونت های ‌راهپیمایی ها در ایران است. ما باید پاسخ مناسبی به این تحولات اخیر داشته باشیم. 

نماینده فرانسه در عین حال اظهار کرد: خواستار احترام به آزادی بیان و مخالف ‌بهره برداری از این بحران از خارج هستیم چراکه باعث تند شدن فضا خواهد شد و ما مخالف آن هستیم. 

دولاتر دومین پیام فرانسه را حفظ برجام دانست و ادامه داد: برجام بزرگترین دستاورد دیپلماتیک دهه اخیر و زیربنای ثبات منطقه ای و بین المللی است. 

وی ‌سومین پیام فرانسه را گفت وگو با ایران برشمرد و اضافه کرد: همانطور که رئیس جمهوری فرانسه گفت ما باید به گفت وگوهای عملی و مطالبه گرانه با ‌ایران درباره موضوعات مختلف از جمله برنامه موشک بالستیک و نقش منطقه ای آن ادامه دهیم. سفیر فرانسه خاطرنشان کرد: این سه پیامی است که من برای ‌جلسه شورای امنیت خواهم داشت. 

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست نماینده آمریکا در این سازمان در پی ناآرامی های اخیر در ایران امروز ساعت ۳ بعدازظهر به وقت محلی برگزار می شود.

نماینده روسیه نیز درخواست کرد پیش از این نشست، جلسه ای غیر علنی داشته باشند و پیش بینی می شود که اختلاف نظر جدی بین اعضای شورا برای طرح موضوع ایران در شورای امنیت باشند.‌

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.