اسپوتنیک،  گزارش داد این نشست فوق العاده با حضور محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور عصر جمعه و ساعاتی بعد از شلیک موشک نیروهای مقاومت یمن به منطقه نجران برگزار شد.

در این نشست خلاصه ای از اوضاع سیاسی و امنیتی در مورد موضوعاتی از جمله شلیک موشک و همچنین جدیدترین تحولات منطقه ای و بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در همین راستا ترکی المالکی سخنگوی رسمی ائتلاف عربی – غربی حمله به یمن گفت که در ساعت ۷ و ۵۶ دقیقه صبح روز جمعه نیروهای دفاع هوایی ائتلاف عملیات شلیک موشک بالستیک از داخل خاک یمن به سمت خاک عربستان را رصد کردند.

همچنین علی العمرانی از رهبران انصارالله یمن اعلام کرد: ارتش و کمیته های مردمی دو موشک زلزال ۲ به مواضع نظامیان سعودی در جیزان شلیک کردند که با دقت به اهداف خود اصابت کرده است.

وی افزود: سامانه دفاع هوایی سعودی در رهگیری موشک ها که با دقت به اهداف خود اصابت کردند ناکام مانده است هر چند که یکی از سخنگویان ائتلاف نظامی سعودی اعلام کرده است که یکی از موشکها رهگیری شده است.

العمرانی تاکید کرد: مرحله آتی شامل غافلگیری های بیشتری برای عربستان و تعدادی از کشورهای عضو ائتلاف عربی که با حمایت آمریکا علیه ملت یمن می جنگند، خواهد بود و در راس این کشورها امارات قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.