امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر اینکه ضرورت اتحاد بیش از پیش مشخص شد، گفت: مردم نباید به دو گروه اصلاح طلب و اصولگرا تقسیم بندی شوند و باید این موضوعات کنار گذاشته شود. تجزیه و تحلیل دولت‌ها به طور مجزا درست نیست. باهم بودن و اتحاد باعث مأیوس شدن دشمنان خواهد شد.

 آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز اصفهان اظهار کرد: هفته آینده مصادف است با توطئه استعماری کشف حجاب توسط رضاخان که شاید خیانت و جنایتی بالاتر از این بر کشورمان وارد نکرد.

وی به فواید حجاب اشاره و با تاکید بر چادر مشکی در بحث حجاب افزود: ملت ایران طبق شواهد تاریخی قبل از اسلام هم با حجاب بودند و آثار باستانی از ۳ تا ۴ هزار سال قبل نشان می‌دهد که زنان ایرانی پوشش و حجاب کامل داشته‌اند.

آیت الله مهدوی گفت: پوشش و حجاب باعث استحکام بنیان خانواده می‌شود و همچنین حفظ هویت ملی را در پی خواهد داشت. حجاب باعث جلوگیری از تعدد و تنوع طلبی نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه حفظ حجاب باعث امنیت زنان می‌شود، خاطرنشان کرد: کسانی که دنبال شهوت رانی هستند تمایل دارند که زنان پوشش نامناسب داشته باشند. در سال‌های اخیر هم مشاهده کرده‌ایم که بیشتر مردان هستند که ترویج بی بند و باری می‌کنند.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه زنان مظهر زیبایی و مردان مظهر شیفته شدن هستند، ادامه داد: این موضوعات باید در بستر خانواده حل شود. حفظ قداست و ارزش زن در پوشش مناسب و کاشف درایت و عقلانیت اوست. حفظ غیرت مردان نیز در گرو پوشش مناسب زنان است.

وی اضافه کرد: پوشش مناسب باعث می‌شود تا مردان احساس رضایت جنسی از حلال خود کنند. زنان اگر پوشش نامناسب داشته باشند خیلی زود در حوزه مغناطیسی نگاه‌های شهوت آلود قرار می‌گیرند و پوشش مناسب آنان را از این خطر حفظ خواهد کرد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه رنگ مشکی چادر خود دفع کننده نگاه‌ها است، تاکید کرد: بهداشت روحی فردی که مقدمه آن بهداشت اجتماعی است که افراد باید سعی کنند هیچ نوع جاذبه جنسی ایجاد نکنند تا کمتر برایشان مشکل به وجود بیاید. شهوت و غضب عقل انسان را ضعیف می‌کند بنابراین پوشش مناسب باعث تقویت عقل می‌شود.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: یکی از عوامل هیجانات، پوشش‌های نامناسب است. امیدوارم به گونه ای باشد تا با دقت و درایت خواهران و برادران نسبت به خود و اطرافیان خود پوشش مناسب داشته باشند به گونه ای که هر کس بتواند مدعی شود که پوشش او باعث درگیر کردن فکر کسی نشده است.

وی افزود: هفته ای که گذشت ویژه و خاص بود از یک طرف مطالبات مردمی وجود داشت که مختص هفته قبل نبود. انقلاب آزادی را بوجود آورد که مردم حقوق خود را مطالبه کنند. از طرف دیگر اقتدار جمهوری اسلامی بیشتر شده و دشمنان را به جدیت بیشتری برای مقابله با نظام واداشته است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه نابودی داعش، سیلی بزرگی برای دشمنان و نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی بوده است، گفت: نظام ما متکی بر اسلام و مردم است و این دو ویژگی در کشورهای دیگر نیست. عربستان تاکنون انتخابات برگزار نکرده است در آمریکا هم انتخابات برگزار می‌شود و افراد با ۳۰ درصد آرا به روی کار می‌آیند آن هم با دروغ‌ها و تقلب‌هایی که وجود دارد.

آیت الله مهدوی افزود: دشمنان از مطالبات بحق مردم گاهی سواستفادههایی کردند که مردم تجربیات خوبی دارند. ایستادگی مردم در هشت سال جنگ تحمیلی تبدیل به ۸ ماه ایستادگی در فتنه ۸۸ و در نهایت تبدیل به ۸ روز در فتنه اخیر شد و دشمنان را مأیوس کرده است. اگر دشمنان در فکرشان تعدی به نظام اسلامی است و حضور مردم را جدی ندیده‌اند و احساس نکرده‌اند، باید بدانند در آینده اگر بخواهند فتنه ای ایجاد کنند مردم زودتر از ۸ روز بساط آنان را بر می‌چینند.

وی ادامه داد: در بین مطالبات مردم یک سری اغتشاشاتی را به وجود آوردند که باعث تخریب اموال عمومی و شخصی، تخریب جایگاه نظام اسلامی، مختل شدن کسب و کار مردم و حتی زخمی شدن و به شهادت رسیدن افراد نیز شد و این خسارت‌های کمی نیست.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه برادران نیروی انتظامی سعه صدر نشان دادند، اظهارکرد: بصیرت و هوشیاری مردم فایده بزرگی داشت و آن اینکه عده ای که فتنه گران را نمی‌شناختند و دم از رفع حصر فتنه گران می‌زدند، فهمیدند که نظام اسلامی با روسای فتنه ۸۸ با رأفت برخورد کرده و آنان را مجازات نکرده و در حد حصر باقی گذاشته است.

آیت الله مهدوی با تاکید بر اینکه ضرورت اتحاد بیش از پیش مشخص شد، اضافه کرد: مردم نباید به دو گروه اصلاح طلب و اصولگرا تقسیم بندی شوند و باید این موضوعات کنار گذاشته شود. تجزیه و تحلیل دولت‌ها به طور مجزا درست نیست. باهم بودم و اتحاد باعث مأیوس شدن دشمنان خواهد شد.

وی با انتقاد از ورود کالاهایی که مشابه داخلی دارند، اضافه کرد: منافع چه کسانی در ورود کالاهای قاچاق تأمین می‌شود؟ تا چه زمان می‌خواهیم شاهد این موضوعات باشیم؟ مشکلات معیشتی، کسب و کار، ازدواج و مسکن جوانان، بحث گرانی باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: فشار گرانی بنزین روی مردم می‌آید. این همه صحبت از حقوق‌های نجومی شد اما آیا جدیت برای برخورد با این موضوعات شد؟

آیت الله مهدوی به بحث آب در اصفهان اشاره کرد: در ایام انتخابات گفته شده و وعده داده شد که ما بحث آب اصفهان را حل خواهیم کرد اما چه شد؟ فعالیت‌هایی انجام شده اما آن جدیتی که باید وجود داشته باشد ما هنوز مشاهده نکرده‌ایم.

وی اظهار کرد: امیدوارم با پایان یافتن فتنه اخیر مسوولان فکر نکنند که مطالبات مردم تمام شده است. وظیفه ماست که از مطالبات مردم دفاع کنیم و اینکار را خواهیم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.