شهید شیخ «نمر باقر النمر» اولین کسی نبود که در منطقه الشرقیه عربستان علیه حکومت آل سعود برخاست و قطعا آخرین نفر هم نخواهد بود. مورخان به خوبی می دانند که شیخ نمر باقر النمر شخصیت شجاعانه و مبارزات سیاسی خود در برابر آل سعود را از نیاکان و مردم منطقه الشرقیه به ارث برده بود.

مخالفت با سرکوبگری و مطالبه حقوقی و سیاسی و اقتصادی از بارزترین شخصیت‎های شهید نمر در سخنرانی‎هایش بود. وی برای تحقق خواسته های حقوقی، تفنگ به دست نمی گرفت و یا به انقلاب مسلحانه دعوت نمی‎کرد، بلکه همیشه معتقد به این بود که «سخن قوی‎تر از گلوله است.»

پس از اعدام رهبر معنوی شیعیان عربستان در ۱۲ دی ماه سال ۱۳۹۴ به اتهام ارتکاب اقدامات تروریستی، حکومت آل سعود برای از بین بردن راه و روش مبارزات وی از هیچ تلاشی دریغ نکرده است. وزارت کشور عربستان از ابتدای ماه می گذشته به بهانه اینکه مریدان «مسلح» وی در محله تاریخی المسوره(محل تولد شیخ نمر) تحرکاتی علیه خاندان حاکمه آل سعود انجام می دهد، همه رسانه‎های سعودی را بسیج و بازوان تبلیغاتی خود را برای فراهم کردن زمینه جهت حمله به این محله تاریخی در العوامیه را به حالت آماده باش در آوردند.

در فیلم‎ها و تصاویر منتشر شده مربوط به عملیات یورش نظامیان سعودی به منطقه شیعه نشین العوامیه که بیش از سه ماه طول کشیده است، مشخص بود که هدف اصلی این عملیات رسیدن به حسینیه‎ای بود که شهید شیخ نمر باقر النمر در آن سخنرانی ایراد می کرد نه ادعایی که رسانه های سعودی اعلام می کردند که این عملیات در راستای طرح تغییر و تحول محله المسوره طبق طرح ضد تروریستی صورت گرفته است.

پایگاه خبری العهد نوشت: دولت عربستان از زمانی که شیخ نمر را اعدام کرده است، تلاش زیادی برای «داعشی کردن قطیف» انجام داده است و در رسانه‎ها و شبکه‎های ماهوره‎ای خود، ارتش سایبری در این زمینه تشکیل داده است.

تلاش ها دولت عربستان برای تخریب چهره شیخ نمر از زمانی که قیام مردمی سال ۲۰۱۱ را بر عهده داشت تا دو سال پس از اعدامش، ادامه دارد.

شیخ نمر باقر النمر رهبر معنوی شیعیان عربستان و چهره برجسته مبارز این کشور در تاریخ ۱۲ دی ماه ۱۳۹۴(دوم ژانویه ۲۰۱۶) به اتهام تلاش برای انجام اقدامات تروریستی در این کشور، اعدام و به شهادت رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.