به گزارش پایگاه خبری کنگره، هیل باب کورکر، رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در واکنش به حوادث اخیر در ایران و نیز ارتباط آن با برجام گفت: من امیدوارم که ما بر روی این مساله تمرکز نکنیم و محور این اعتراضات نباشیم. این اقدام فقط به آنها یک نیروی بیرونی می‌دهد تا روی ما متمرکز شوند و توجه مردم را به جای دولت به سمت ما متوجه می‌کند.

کورکر همراه با بن کاردین، سناتور ارشد دموکرات در حال تدوین و بررسی اصلاح برجام است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی تاکید کرده است که حوادث اخیر ایران می‌تواند بهانه‌ای برای ترامپ در راستای عدم تایید پایبندی ایران به برجام و خروج کامل آمریکا از این توافق بین‌المللی باشد.

به گزارش ایسنا، روز چهارشنبه سردار جعفری، فرمانده کل سپاه تاکید کرد: وقتی ملتی در منطقه‌ای پرآشوب پیروز میدان باشد و زمانی که اربابی آمریکا را نپذیرد و به نوچه‌های جیره‌خوار آمریکا حتی نیم نگاهی هم نکند و در کنار مظلوم و مقابل ظالم قرار گیرد باید هم تهدید شود و این تهدیدات همیشه بوده و خواهد بود و ما باید دائما بصیر باشیم.

ترامپ در روزهای اخیر پیام‌هایی را در توئیتر در حمایت از ناآرامی‌های ایران منتشر کرده است که اغلب با واکنش منفی کاربران ایرانی و حتی خارجی مواجه شد.

این اظهارات در حالی مطرح شده که روز چهارشنبه در اکثر شهرهای ایران مردم در حمایت از دولت و نظام راهپیمایی کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.