حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم گرامیداشت دهه بصیرت که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به ریزش افراد در طول یک حرکت اظهار کرد: براساس آیات قرآن افرادی در طول یک مسیر الهی خسته می‌شوند و با تردید پیدا کردن، ریزش پیدا می کنند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ شاهد انحراف‌های افرادی بودیم، به عنوان مثال ابن ملجم کسی بود که به نمایندگی از طرف مردم یمن به دیدار امام علی(ع) رفت، ابن ملجم کسی بود که مردم یمن در امور دینی به او مراجعه می‌کردند، اما در نهایت امام علی(ع) را به شهادت رساند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: بعضی از انقلاب‌ها در ابتدا خیلی قشنگ حرکت می‌کردند، اما در ادامه این انقلاب‌ها منحرف شدند.

سعیدی، انقلاب را دارای ضابطه و قانون دانست و تصریح کرد: اگر پیدایش یک انقلاب دینی با رهبری الهی و پشتیبانی مردم است، برای استمرار انقلاب نیز باید مردم با محوریت رهبری در میدان باشند.

وی ادامه داد: خواص باید تا لحظه مرگ خود در مسیر صحیح باشند و گرنه منحرف خواهند شد، در مقابل انحراف مدیران از خط صحیح باید موضع گیری کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: گاهی ریزش‌های افراد به دلیل لغزش‌های اخلاقی و مالی است، قارون پسرخاله حضرت موسی بود، به قارون پیش از ورود به عرصه اقتصادی تذکر داده شده بود که این عرصه لغزش دارد، اما قارون به این تذکر بی‌توجهی کرد، زیرپاگذاشتن ضوابط شرعی موجب رسیدن سریع تر به قدرت و پول خواهد شد، اما این کار حرام است.

سعیدی با اشاره به عاقبت قارون اظهار کرد: خداوند در نهایت به زمین دستور داد که قارون را با تمام اموالش فرو ببرد.

وی ادامه داد: بخشی از ریزش‌ها مربوط به سیاستمداران است، گاهی یک مدیر در یک دوره‌ای عملکرد خوبی داشت، ولی در دوره بعدی عملکرد او بد بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: برخی از افراد از ابتدا مشکل داشتند و با خدعه و نیرنگ وارد شدند، اما برخی دیگر از افراد در ابتدا انسان‌های سالمی بودند، در ادامه منحرف شدند.

سعیدی با اشاره به دلایل انحراف انسان اظهار کرد: شیطان برای انحراف یک انسان، کم کم او را وسوسه می‌کند تا از راه راست منحرف شود، برخی از افراد در هنگام فقر سالم بودند، اما پس از رسیدن به ثروت منحرف شدند.

وی ادامه داد: گاهی یک رئیس جمهور در یک دوره خوب و در دوره بعدی عمل می‌کند، رئیس جمهور دوره نهم خوب عمل کرد، اما او عملکرد خوبی در دوره دهم نداشت، دلیلش این بود که ظرفیت لازم را نداشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: یکی از مشکلات، صندلی قدرت است و برخی از افراد با نشستن بر چنین صندلی منحرف می‌شوند.

سعیدی با اشاره به زندگی شیخ علی تهرانی اظهار کرد: او یکی از شاگردان امام خمینی(ره) بود که زندگی زاهدانه‌ای داشت، اما پس از برکناری از پست قضاوت دگرگون شد و به صدام پناه برد، شیخ علی تهرانی به امام خمینی(ره) توهین کرد.

وی ادامه داد: شیطان ۶ هزار سال خداوند را عبادت کرد، اما او تشخیص خود را بر تشخیص خداوند مقدم می‌دانست و این مساله موجب کافرشدن شیطان شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: انسان باید معنویت خود را تقویت کند تا بتواند خودش را در مسیر حق حفظ کند.

سعیدی، پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) را نه انتخابی و نه انتصابی دانست و تصریح کرد: آن‌ها دست‌پرورده‌های خداوند هستند، خدا پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) را برای وظیفه بزرگشان آماده کرد.

وی ادامه داد: بالاترین پست در دنیا نبوت است و به همین دلیل خواندن نماز شب برای رسول اکرم(ص) واجب بود، هر کسی در هر شغلی که هست نباید تنها به خواندن نمازهای واجب اکتفا کند، بلکه باید نمازهای نافله را هم بخواند تا به لحاظ معنوی تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: علت اینکه حادثه عاشورا رخ داد، این بود که امت اسلامی از مسیر خود خارج شد.

سعیدی با اشاره به اعتراض مردم ایران علیه اغتشاش گران اظهار کرد: مردم برای مقابله با جریان اغتشاش به صحنه آمدند و با اغتشاش‌گران مقابله کردند، تظاهرات مردمی در اعتراض به جریان اغتشاش انعکاس زیادی در جهان داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.