علی دایی، سرمربی سایپا، پیروزی مقابل استقلال خوزستان را هدف بزرگ تیمش در دیدار فردا نامید و در این زمینه گفت: دیدار مهمی داریم. پیروزی در این دیدار از نان شب برای ما واجب‌تر است. متاسفانه با کم‌تجربگی بازی قبل را از دست دادیم. دوست نداریم که در زمین خود امتیاز از دست دهیم. استقلال خوزستان بر خلاف رتبه‌اش بازیکن و کادر فنی خوبی دارد. بازیکنان ما توانایی پیروزی دارند و اگر اتفاق خاصی نیفتد، می‌توانیم برنده بازی باشیم.

وی با اشاره به شکست هفته گذشته تیمش مقابل نفت آبادان گفت: ما به نفت آبادان روی بی‌تجربگی خودمان باختیم اما برای بازی فردا در زمین خودمان بازی خواهیم کرد و نمی‌خواهیم امتیاز از دست بدهیم. به نظرم استقلال خوزستان برخلاف جایگاهش در جدول تیم خوبی است ولی اگر اتفاق خاصی رخ ندهد فردا با سه امتیاز از زمین بیرون می‌آییم.

سرمربی سایپا در واکنش به اینکه چه تدابیری در نقل و انتقالات زمستانی در پیش گرفته است گفت: به جرات می‌توانم بگویم جوانترین تیم لیگ را داریم و با هزینه کمی هم بسته شده‌ایم. بودجه ما نصف سال‌های قبل کمتر شده است. ما بر اساس بودجه‌مان یار گرفته‌ایم. اول فصل هم بازیکنان بزرگی را می‌خواستیم جذب کنیم که بر اساس بودجه‌مان نتوانستیم آنها را به خدمت بیاوریم. زیرا دستمزدهایی که باشگاه‌ةای دیگر می‌دادند ما نمی‌توانستیم بدهیم. ضمن اینکه این مسائل را در کنار مسائلی مثل نداشتن تماشاگر در سایپا را هم قرار دهیم. تیم‌هایی مثل سایپا که تماشاگر ندارند زمانبندی پرداخت‌های مالی‌شان باید درست باشد. اکنون در فوتبال ما تیم‌هایی که هوادار ندارند و به موقع پول خود را می‌دهند، در روند کاری‌شان این مسئله تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: فوتبال در دو مسئله خلاصه می‌شود. اول طرفدار دوم مسائل مالی. سایپا که نه مسائل مالی درستی دارد و نه هوادار طبیعی است که دچار فراز و نشیب می‌شود. اول فصل هم گفتم خیلی از بازیکنان را عوض کردیم و بازیکنان جوانی را به خدمت گرفتیم. جوانگرایی تاوان دارد. بازی قبل ما مقابل نفت آبادان را نگاه کنید. ما سرتر از نفت آبادان بودیم اما پنالتی‌مان را به اوت زدیم. اگر آن پنالتی گل می‌شد، روند بازی تغییر می‌کرد.

علی دایی با اشاره به مشکلات سایپا و اینکه در پایان فصل به دنبال چه اهدافی در جمع نارنجی‌پوشان است گفت: متاسفانه اول فصل که ۳۰ درصد از مبالغ قراردادمان را گرفتیم قرار بود در ادامه و در نیم‌فصل ۲۰ درصد و ماه بعد هم ۲۰ درصد دیگر بگیریم اما شما نگاه کنید که ما تاکنون همان ۳۰ درصد ابتدا را گرفته‌ایم و من متاسفانه باید هر روز جوابگوی بازیکنان تیم باشم. متاسفانه بیشتر انرژی و وقت ما صرف مسائل غیرفنی می‌شود، در این چند سال مشکلات همین بوده و چیزی دیگری نبوده است، مدیریت باشگاه تمام سعی خودش را می‌کند و با مدیران کارخانه  جلسه می‌گذارد و با آنها صحبت می‌کند تا بتواند بودجه بگیرد و به تیم اضافه کند اما این اتفاق تاکنون نیفتاده است. قرار بود ما در نیم‌فصل ۲۰ درصد بگیریم و حدود هفته بیست و سوم و بیست و چهارم ۲۰ درصد دیگر را بگیریم اما الان وارد هفته هجدهم می‌شویم و هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و طبق زمانبندی ابتدای فصل پیش نرفته‌ایم. متاسفانه تیم ما طرفدار ندارد و زمان‌بندی مالی‌مان هم به مشکل خورده است.

سرمربی سایپا در خصوص اینکه آیا این باشگاه به دنبال جذب مایکل اومانیا که به تازگی از پارس جنوبی کنار گذاشته شده است، گفت: برای جذب این بازیکن صحبتی نکر‌ده‌ایم اما اومانیا بازیکن خوبی است ولی به هرحال با او مذاکره‌ای نداشته‌ایم، با بازیکنان دیگری مذاکره‌ کرده‌ایم ولی به نتیجه نرسیده‌ایم، از موقعی که نیم‌فصل اول تمام شده با مدیریت باشگاه صحبت کردیم و با خیلی از بازیکنان مذاکره کردیم اما نتوانستیم آنها را جذب کنیم، با بازیکن صحبت می‌کردیم و به توافقات نهایی هم می‌رسیدیم اما یک باشگاه دیگر می‌آمد و دو برابر پول ما را می‌داد و اینها باعث شده تا این لحظه نتوانیم خوب یارگیری کنیم.

موضوع لاینحل طی سال‌های اخیر در خصوص مشکلات مالی بین علی دایی و باشگاه پرسپولیس است. دایی در رابطه به اینکه با گرشاسبی جلسه‌ای برای حل مشکلاتش خواهد گذاشت گفت: ممنونم از گرشاسبی که حداقل وقت گذاشت و چند جلسه صحبت کردیم، این مشکل، مشکلی نیست که برطرف نشود و انشاءالله حل می‌شود.

علی دایی در واکنش به سوالی درباره ولخرجی تیم‌های دولتی گفت: ما که ریخت و پاشی را در سایپا ندیده‌ایم شاید این موضوع در سال‌های قبل بوده اما بودجه سال قبل ما اگر با امسال مقایسه کنید شاید باور نکنید که ما مثل سال قبل هزینه کرده‌ایم و شاید هم از نصف بیشتر، این را به جرأت می‌گویم. تیم‌های صنعتی دیگر را نمی‌دانم اما اگر مدیرانی که پول داشته باشند خرج می‌کنند و تیم‌شان هم مطمئنا به نتایج دلخواه دست پیدا می‌کنند. هیچ مربی‌ای تا ابزار مناسب در دست نداشته باشد و با آرامش در زمین حضور پیدا نکند نمی‌تواند موفق باشد، فوتبال مانند جنگ می‌ماند، یکی با تفنگ ساچمه‌ای می‌آید و دیگری با ژ۳، کسی که با ژ۳  می‌آید مطمئنا برنده می‌شود، این موضوع در فوتبال هم به همین شکل است.

دایی در پایان هدف تیمش را در فصل جدید حضور در لیگ قهرمانان آسیا توصیف کرد: مطمئنا جزء اهداف ما است اما بازی قبلی را باختیم و از این هدف دور شدیم. ولی مطمئنا دوست داریم به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا که سال آینده برگزار می‌شود حضور داشته باشیم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.