اسپوتنیک گزارش داد، جان برنان، مدیر سابق سیا از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بابت تهدید او علیه کشوهایی که ضد قطعنامه آمریکا رأی می‌دهند، انتقاد کرد. ترامپ پیش از رأی‌گیری مجمع عمومی سازمان ملل درباره قدس کشورها را به قطع کمک مالی تهدید کرده بود.

جان برنان ۲۲ دسامبر در توئیتی از کینه‌توزی ترامپ برای تلافی علیه تمام کسانی که به تصمیم آمریکا نه گفته بودند، انتقاد کرد. کاربران توئیتر هم به سرعت حمایت خودشان را از این انتقاد جان برنان اعلام کردند. با این حال برخی کاربران هم او را متهم کردند که برای مقصر جلوه دادن ترامپ تلاش می‌کند.

اوایل هفته ترامپ گفت با دقت نظاره‌گر کشورهایی است که در شورای امنیت و مجمع عمومی علیه آمریکا رأی می‌دهند. ترامپ نوشت: آنها صدها میلیون دلار و حتی میلیاردها دلار پول می‌گیرند و علیه ما رأی می‌دهند. خب ما آنها را تماشا می‌کنیم. بیایید علیه ما رأی بدهید. به نفع ما می‌شود. برای ما اهمیتی ندارد.

پنجشنبه گذشته مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب کرد که تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را رد می‌کرد. ۱۲۸ کشور به نفع این سند رای داده‌اند. پیش از آن هم آمریکا قطعنامه شورای امنیت را که از ترامپ می‌خواست تصمیمش را لغو کند، وتو کرده بود. ششم دسامبر ترامپ اعلام کرد قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد اما بسیاری از جمله مقام‌های  فلسطینی آن را بزرگترین و تحریک‌آمیزترین اشتباه رئیس جمهوری آمریکا دانستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.