اسپوتنیک نوشت، «جان برنان» رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از موضع دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور، در قبال ایران و برجام انتقاد کرد.

به گفته وی، سیاست ترامپ شانس اصلاحات سیاسی صلح‌آمیز در ایران را کاهش می‌دهد.

وی در این‌باره گفت: سال گذشته، ترامپ با محکوم کردن ایران و توافق هسته‌ای، فرصت تقویت اصلاح‌طلبان و چشم‌انداز تغییر سیاسی آرام در ایران را از بین برد. رجزخوانی نه راهبرد است و نه مکانیسمی برای نشان‌دادن قدرت و تاثیر آمریکا.

گفتنی است برنان در دوره «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا، ریاست سیا را بر عهده داشت و در حال‌حاضر، یکی از منتقدین سیاست خارجی ترامپ به شمار می‌آید.

اظهارات برنان درحالی مطرح می‌شود که در روزهای اخیر، ترامپ با توئیت‌های مکرر، از تداوم ناآرامی و اغتشاش در ایران حمایت کرده است.

حمایت وی درحالی اعلام می‌شود که چندی پیش در موضع‌گیری متفاوت، وی اتباع ایران و ۵ کشور دیگر را از ورود به خاک ایالات متحده منع کرد –اقدامی که این روزها به دستاویزی برای تمسخر وی تبدیل شده است تا آنجا که «سامانتا پاور» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، در توئیتی کنایه آمیز، خطاب به دولت ترامپ نوشت: ما در کنار مردم ایران می ایستیم، آنقدری که به آنها اجازه ورود به اینجا (آمریکا) را نخواهیم داد!

گفتنی است سخنگوی کاخ سفید در پیام توئیتری خود ضمن حمایت از اغتشاشات روزهای اخیر در ایران، مدعی شده بود که آمریکا با مردم ایران است!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.