محمد حسین مقیمی روز سه شنبه در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی استان تهران با تاکید بر اهمیت موضوع سواد آموزی و ارتقای سطح آموزش و پرورش استان تهران برای مدیریت استان تهران گفت: همه مدیران و فرمانداران استان تهران برای تحقق این ۲ هدف مهم برنامه ریزی داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر مشکل بی سوادی رفع شود اقتصاد، مسائل و آسیب های اجتماعی و بسیاری دیگر از مشکلات استان تهران نیز رفع می شود.

مقیمی با بیان اینکه شهر تهران ۹۰ هزار و شهرستان های استان تهران ۱۶۲ هزار بی سواد دارند افزود: این شرایط مطلوب نبوده و همه مسئولان وظیفه دارند با چند برابر کردن فعالیت خود این نقص را برطرف کنند.

وی گفت: امروز همه جامعه انتظار دارند تا شاخص های مرتبط با سوادآموزی ارتقا یابد چرا که سطح کارآمدی و عدالت خواهی جامعه ارتباط مستقیم به سطح سواد جامعه دارد.

مقیمی همچنین با اشاره به اهمیت علم آموزی در اسلام گفت: کسب علم و دانش علاوه بر جایگاه والایی که در دین مبین اسلام دارد پایه و اساس تربیت نیروی انسانی به عنوان مهمترین عنصر اداره کشور است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران نیز در ابتدای این نشست گفت: شهر تهران به رغم تلاش های گسترده ای که تاکنون برای رفع معضل بی سوادی شده است ۹۰ هزار و شهرستان های استان تهران ۱۶۲ هزار بی سواد دارد.

عبدالرضا فولادوند گفت: تلاش های زیادی برای رفع مشکل بی سوادی در استان تهران انجام شده است که به رشد ۲ و ۴ درصدی نرخ رشد سواد آموزی منجر شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.