سردار اسماعیل کوثری با تاکید بر اینکه قرارگاه ثارالله (ع) در جریان اعتراضات و ناآرامی‌های تهران مسئولیتی ندارد، تصریح کرد: مسئولیت در این زمینه کاملا برعهده نیروی انتظامی است و قرارگاه، ناظر اتفاقات است.

وی افزود: اگر ناجا درخواست کمک داشته باشد، قرارگاه ثارالله (ع) آماده است تا براساس مصوبات قانونی که در گذشته توسط شورای عالی امنیت ملی و شورای امنیت کشور تصویب شده است، اقدام به کمک کند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) اظهار کرد: با توجه به روند تسلط نیروی انتظامی بر محدوده ناامنی، براساس گزارش‌های اعلامی، بیشتر تسلط ناجا در جهت انجام ماموریت ذاتی خود و برقراری امنیت در سطح شهر بوده و تا به حال درخواستی از قرارگاه ثارالله (ع) نداشته است.

کوثری درباره برخی اظهارات مبنی بر اینکه قرارگاه ثارالله (ع) مسئول امنیت در تهران است، تاکید کرد: تنها در زمان‌هایی مانند برگزاری مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری امسال که شورای عالی امنیت ملی یا شورای امنیت کشور و ستاد کل نیروهای مسلح توافق کنند، کار به قرارگاه ثارالله واگذار می‌شود اما در موضوع تجمعات اخیر به هیچ‌وجه قرارگاه مسئولیتی برعهده نداشته و تمام مسئولیت بر عهده نیروی انتظامی بوده است.

وی همچنین درباره حضور برخی از نیروهای بسیج در جریان تجمعات اخیر در سطح شهر گفت: براساس توافقی فی‌مابین نواحی مقاومت بسیج با ناجا تعدادی از اعضای نیروی مقاومت جهت برقراری امنیت، نیروی انتظامی را کمک کرده‌اند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) که با ایسنا گفت و گو می‌کرد با بیان اینکه براساس ارزیابی‌های انجام‌شده دیشب به مراتب حضور معترضان و همچنین اغتشاشگران در سطح شهر کاهش یافته بود، خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته به ظاهر وضعیتی ایجاد شده بود و برخی می‌خواستند با عناوینی نظیر گرانی از شرایط سوءاستفاده کنند اما مردم با هوشیاری روز به روز حضورشان به عنوان معترض به وضعیت موجود کاهش یافت و به همین دلیل نیز امشب در زمان کوتاهی آرامش در سطح شهر حاکم شد.

سردار کوثری تصریح کرد: در حال حاضر تهران وضعیتی بسیار عادی دارد و نیروی انتظامی نیز همچنان در صحنه است و تصمیم‌گیری درباره مدیریت صحنه برعهده آنهاست.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه راه‌حل گرانی، راهی نیست که عده‌ای در پیش گرفته‌اند و ادامه این راه نیز قطعا به ضرر آنها خواهد بود، خاطرنشان کرد: فردا به سراغ تک‌تک این افراد می‌روند و کسانی که خسارت به اموال عمومی و خصوصی مردم وارد کرده‌اند باید پاسخگو باشند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) تاکید کرد: به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم که وضعیت ناامنی تهران تداوم پیدا کند و اگر این شرایط ادامه یابد قطعا مسئولان تصمیماتی خواهند گرفت و در آن زمان کار یکسره خواهد شد.

کوثری در پایان با بیان اینکه مسائلی نظیر مالباختگان موسسه کاسپین و گرانی از جمله مشکلات مردم است، اظهار کرد: مردم می‌توانند در جایی مشخص و با اخذ مجوز درخواست‌های خود را بیان کنند. مسئولین نیز حتما باید به این مسائل رسیدگی کنند تا مشکلات مردم برطرف شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.