معا گزارش داد، سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی "شاباک"، مدعی شد که یک گروهک وابسته به جنبش حماس را که برای انجام عملیات علیه این رژیم برنامه‌ریزی می‌کرد، بازداشت کرده‌ است.

شاباک همچنین مدعی شد یکی از اسرای فلسطینی آزاد شده در جریان مبادله "وفاداری به آزادگان" یا همان مبادله شلیت در سال ۲۰۱۱ از این تیم عملیاتی حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کرد.

این سازمان خاطرنشان کرده است که حماس انگیزه زیادی برای اجرای عملیات‌های مقاومتی در کرانه باختری دارد.

شاباک در بیانیه‌ای ادعا کرد که در ماه نوامبر ۲۰۱۷ میلادی، پنج فلسطینی  در کرانه باختری بازداشت شدند که به دستوراتی از سوی یکی از فعالان حماس در نوار غزه قصد انجام عملیات علیه ارتش اسرائیل را داشتند.

شاباک افزود، نام شخصی که از این گروهک حمایت و آن‌ها را هدایت می‌کرده، "عبدالله عرار" است که بر اساس تبادل اسیران با "شلیت"  آزاد شده بود.

در این بیانیه همچنین ادعا شده است که عرار از شخصی به نام "علاء سلیم" که یکی از ساکنان "جبع" در نزدیکی "رام‌الله" است، خواسته بود گروهکی تشکیل داده و تفنگ‌هایی از نوع "ام ۱۶" با هدف اجرای عملیات خریداری کند. او همچنین هزینه‌های خرید تجهیزات را به سلیم داده بود.

یک منبع در شاباک پس از بازداشت اعضای این گروهک اعلام کرد که اخیرا انگیزه‌های جنبش حماس در نوار غزه برای اجرای عملیات از طریق فعالانش در کرانه باختری افزایش یافته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.