همزمان با آغاز اغتشاشات در ایران چهره های ضد ایرانی از جمله «دونالد ترامپ »رئیس جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از این اغتشاشات حمایت کرده اند.

حمایت آنها از این اغتشاشات در حالی است که مردم سرزمین های اشغالی برای پنجمین هفته متوالی علیه نتانیاهو دست به تظاهرات زده اند و ترامپ نیز در داخل آمریکا به شدت رسانه هایی که از وی انتقاد می کنند را سرکوب می کند.

حمایت این افراد از اغتشاشات ایران، وابسته بودن عوامل اغتشاش به خارج از کشور را تقویت می کند در همین رابطه برای ارزیابی بهتر این جریان با «استفن لندمن» نظریه پرداز آمریکایی و دانش آموخته دانشگاه هاروارد به گفتگو نشستیم. مشروح این مصاحبه به شرح زیر است:

*ترامپ رئیس جمهور آمریکا از یک سو منتقدان خود را داخل آمریکا سرکوب کرده و آنها را به انتشار اخبار دروغ متهم می کند و از سوی دیگر با انتشار پیام در توئیتر از اغتشاشات اخیر ایران حمایت می کند، به نظر شما چرا وی از این اغتشاشات حمایت می کند؟

ترامپ به افرادی که به وی رای داده اند خیانت کرده است. وی از منافع خود حمایت می کند. او با تمامی کشورهای مستقل همچون ایران، کره شمالی، سوریه، و سایرین مخالف است. من قویا معتقدم که اغتشاشات اخیر در ایران از سوی موساد و سازمان سیا رهبری می شوند. تلاش سازمان سیا و موساد برای انجام انقلاب رنگی بیهوده بوده و محکوم به شکست است.

ترامپ نه در داخل آمریکا یک شخصیت دموکرات است و نه در خارج از این کشور به عنوان حامی دموکراسی شناخته می شود. او بطور رقت باری از دموکراسی حرف می زند اما می خواهد که همه کشورها بر اساس خواست آمریکا حرکت کنند.

*بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز از اغتشاشات ایران حمایت کرده و این در حالی است که وی بخاطر جنایت های خود علیه فلسطینی ها، در سراسر دنیا بدنام است. به نظر شما دلیل حمایت وی از این اغتشاشات چیست؟

نتانیاهو هم مانند ترامپ به هیچ وجه شخصیت دموکراتی نیست. نه آمریکا و نه اسرائیل هیچگاه شاهد دموکراسی نبوده و بدنبال آن نیز نیستند. ترامپ و نتانیاهو توافق کرده اند که در داخل ایران مشکلاتی را بوجود بیاورند.

آمریکا و اسرائیل در تمامی اقدامات امپریالیستی خود در خاورمیانه و سایر نقاط جهان شریک هستند. نتانیاهو در مقیاس گسترده ای در حال خدمت کردن به منافع یهودیان اسرائیل است. او با فلسطینی ها در جنگ است و از حمایت کامل ترامپ برخوردار است.

هیچ راه صلحی نه اکنون و نه وقتی دیگر وجود ندارد. تصمیم ترامپ در خصوص بیت المقدس خنجری بود که در قلب روند صلح فرو رفت.

ترامپ و نتانیاهو خواستار جنگ ها و نزاع های بی پایان هستند و نه صلح. آنها خواستار این هستند که فلسطینی ها مردمی فرمان بردار باشند نه آزاده. آنها خواستار تغییر حکومت در ایران و سوریه بوده و بدنبال حذف حزب الله از لبنان هستند.

*پیش بینی شما برای سال ۲۰۱۸ بویژه در خصوص بحران خاورمیانه چیست؟ آیا شما فکر می کنید که خشونت و جنگ رو به کاهش بگذارد؟

فکر می کنم 2018 بدتر از سال 2017 باشد و شاهد ادامه جنگ ها و تجاوزهای آمریکا همانند تجاوزهای فعلی آن باشیم. در این سال شاهد آزار و اذیت های بی پایان فلسطینی ها و خیانت آمریکایی ها بیش از هر زمان دیگری خواهیم بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.