سی‌ان‌ان، گزارش داد  «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان،  درخواست انتشار کارت‌هایی را کرده است که جنگ را تقبیح می‌کنند. این کارت‌ها شامل تصویری از قربانیان بمباران ناکازاکی هستند.

این کارت‌ شامل تصویری از یک پسربچه‌ است که جسد برادر کوچکترش را بر دوش دارد و منتظر است تا نوبتش برسد و جسد را برای سوزاندن تحویل دهد.

«جو اُدُنل» عکاس نیروی دریایی آمریکا، این عکس را کمی بعد از بمباران‌های مرگبار پایان جنگ جهانی دوم گرفت.

پاپ فرانسیس پشت این عکس را با «Franciscus» امضا و درخواست کرد پشت آن نوشته شود «نتیجه جنگ». پشت عکس توضیح داده شده است: «اندوه این پسر از حالتی که به لب‌هایش گرفته مشخص است».

عکسی که به درخواست پاپ و با امضای او در تعطیلات منتشر می‌شود+ تصاویر

عکسی که به درخواست پاپ و با امضای او در تعطیلات منتشر می‌شود+ تصاویر

بر اساس مدارکی که در کتابخانه کنگره وجود دارد پس از اینکه آمریکا، ناکازاکی و هیروشیما را بمباران و ژاپن را وادار کرد تسلیم شود و جنگ جهانی دوم به پایان رسید، اُدُنل 4 سال را برای جمع‌آوری مدارکی درباره پیامدهای جنگ در این دو شهر سپری کرد.

تصاویری که این عکاس تهیه کرد در کتابی با عنوان «ژاپن 1945: عکس‌های یک عضو نیروی دریایی آمریکا از کانون انفجار» چاپ شدند.

تحلیلگر ارشد سی‌ان‌ان در وب‌سایتش نوشت: «با اینکه انتشار این عکس در آستانه سال نو تاثیری بر موقعیت پاپ ندارد، این نخستین بار است که پاپ فرانسیس درخواست کرده یک تصویر خاص در تعطیلات پخش شود. او باور دارد پیامی که با این عکس ارسال می‌شود برای زمان حاضر مناسب است. پاپ پیش از این نیز سلاح های هسته ای را محکوم و بر تاثیر منفی تنش‌ها بر کودکان تاکید کرده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.