هیل، گزارش داد «کارل برنستین»، خبرنگار آمریکایی که نقش مهمی در فاش شدن رسوایی واترگیت و استعفای نیکسون، رئیس جمهور اسبق آمریکا داشت، روز گذشته (یکشنبه) در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد: ریاست جمهوری دونالد ترامپ در کاخ سفید با دروغ های او توصیف می شود.

وی در این خصوص گفت: لزومی ندارد همه حرفهای دونالد ترامپ را باور کنید. زیرا همانطور که می دانیم مشخصه رئیس جمهور آمریکا و ریاست جمهوری اش دروغ های اوست. اما دروغ گویی رئیس جمهور جرم محسوب نمی شود.

دونالد ترامپ اوایل ماه گذشته میلادی اعلام کرد که قصد ندارد «رابرت مولر»، مسئول تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را اخراج کند. این در حالی است که زمانی که درباره این مسئله از برنستین پرسش شد، وی گفت: لزومی ندارد همه حرفهای او را باور کنید.

برنستین خاطرنشان کرد که برخی مقامات کاخ سفید به او گفته اند که ترامپ تمایل دارد مولر را اخراج کند.

پیش از این هم «کارل برنستین» دولت ترامپ را یک «رژیم شرور» توصیف کرد و درباره تخلفات بی سابقه کاخ سفید هشدار داد و گفت: در حال حاضر ما در قلب یک حکومت شرور قرار داریم. این شرارت را می توان از عملکرد سران نظامی و رهبران جمهوری خواه کنگره دریافت.

وی همچنین ترامپ را بزرگترین چالش روزنامه نگاری عصر مدرن خواند و گفت: در توصیف حکومت شرور ترامپ باید بگویم که این رئیس جمهور قدرت کنترل دولت را ندارد. او همگان را نگران کرده است. مردم نگران خلق و خوی ترامپ و شخصیت از دست رفته خودشان هستند.

این خبرنگار اسطوره ای پیش از این هم حمله ترامپ به رسانه ها و دروغگویی های رئیس جمهور آمریکا را بسیار وحشتناکتر از اقدامات نیکسون معرفی کرده بود. برنستین در دهه ۷۰ میلادی باعث برملا شدن رسوایی واترگیت و استعفای ریچارد نیکسون شد. در واقع افشای اقدامات غیرقانونی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۹۷۲ و نصب دستگاه های استراق سمع در محل کنوانسیون حزب دموکرات در ساختمان واترگیت به «رسوایی واترگیت» معروف شد و به دنبال افشای این رسوایی، رئیس جمهور اسبق آمریکا پیش از استیضاح، از سمت خود کناره گیری کرد.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.