پوتین در پیام خود به اسد که در پایگاه اینترنتی دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین منتشر شد، ابراز امیدواری کرد که در سال آینده (۲۰۱۸)، تحولات اساسی سوریه به سوی بهبودی وضع این کشور، ادامه بیابد. 

در پیام رئیس جمهوری روسیه به همتای سوری خود گفته شده است: پیروزی بر تروریست ها و بهبودی هر چه سریع تر اوضاع در این کشور، در راستای استقرار امنیت و صلح در منطقه خاورمیانه است.

پوتین همچنین به اسد اطمینان داد که روسیه به کمک های همه جانبه به جمهوری عربی سوریه برای دفاع از حاکمیت این کشور و وحدت و یکپارچگی و تمامیت ارضی آن کشور ادامه می دهد.

رئیس جمهوری روسیه همچنین بر حمایت کشورش از روند حل و فصل سیاسی سوریه و تلاش های برای بازسازی اقتصاد این کشور، تاکید کرد.

روسیه روابط بسیار خوبی با سوریه دارد و در هفت سال اخیر که این کشور خاورمیانه هدف حملات و اقدامات خرابکارانه تروریست های مورد حمایت غرب قرار گرفته است، به همراه ایران، در تامین امنیت و حفظ دولتمندی آن مشارکت داشته است. این تلاش های مسکو و تهران برخلاف مداخله جویی های غربی و برخی کشورهای عربی صورت می گیرد و ایران و روسیه بر تعیین سرنوشت سوریه توسط مردم این کشور، تاکید می کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.