علاء الدین بروجردی در واکنش به تجمعات اعتراضی چند روز اخیر مردم در برخی از شهرهای کشور گفت: مردم ماه‌هاست که گرفتار مطالبات‌شان از موسسات مالی و اعتباری هستند. آن‌ها با اعتماد به مجوز رسمی بانک مرکزی به این موسسات سرمایه‌های‌شان را سپرده‌گذاری کردند که این موسسات به خاطر مشکلات مالی قادر به پرداخت مطالبات مردم نشدند.

وی افزود: مردم بیش از یک سال است که از طریق پیامک به نمایندگان و نامه‌نگاری و تجمعات کوچک اعتراضات‌شان را بیان کردند البته با توجه به اهمیت این موضوع در جلسه‌ای در سطح سران قوا تصمیم بر این شد که مطالبات تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شود، روندی که شروع شد ولی باید سرعت بخشیده شود.

نماینده بروجرد با تاکید مجدد بر لزوم تسریع در روند پرداخت مطالبات مردم در موسسات مالی گفت: در صورت لزوم باید بودجه‌ای خاص برای پرداخت مطالبات مردم تخصیص داده شود. در عین حال برخورد با متخلفانی که باعث چنین وضعیتی و بروز مشکلات برای مردم شده‌اند، ضروری است چون این متخلفان اعتبار سیستم مالی و پولی دولت را مخدوش کرده و برخورد قاطع و جدی امری اجتناب‌ناپذیر است.

به گفته بروجردی، عامل اصلی تجمعات مردم اعتراض به تعیین تکلیف نشدن وضعیت سپرده‌هایشان در موسسات مالی است که با توجه به طرح این موضوع در جلسه سران قوا باید هرچه سریعتر این مشکل حل شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در عین حال خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اعم از روسای کشورهای غربی تا ضد انقلابیون همچون فتنه ۸۸ به دنبال سوءاستفاده از این اعتراضات بوده و برای این کار تبلیغات را شروع کرده‌اند. آنها بدانند مردم ما همان کسانی هستند که فتنه ۸۸  را از طریق حماسه پرشکوه ۹ دی مدیریت کردند و نقطه پایانی بر آن گذاشته و پشت سر ولایت ایستادند.

وی افزود: دشمنان بدانند این مسائل در داخل کشور با توجه به آزادی‌های موجود عکس العمل طبیعی در برابر دفاع مردم از حقوقشان است و هر چه سریع‌تر با حل این مشکلات نقطه پایانی بر آن گذاشته می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.