روزنامه «همشهری» برای تیتر نخست خود «امید مردم را نشانه گرفته‌اند» را انتخاب و به صحبت‌های اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور اشاره کرده است.

روزنامه «قانون» تیتر نخست «اجرای مردمی اصل ۲۷» و روتیتر «ناکارآمدی مسئولان دولتی برای حل مشکلات معیشتی ملت سبب اعتراضات بخشی از جامعه شد» را برگزیده و در گزارشی به اعتراضات مردم در شهرهای مختلف کشور و واکنش برخی مسوولان اشاره کرده است.

روزنامه «وطن امروز» تیتر نخست «پاسخگو باشید!» و روتیتر «پس از دسیسه خواندن انتقادات از دولت توسط خاتمی، معاون اول روحانی نیز اعتراضات معیشتی مردم را بهانه‌جویی علیه دولت عنوان کرد» را برگزیده است.

این روزنامه به صحبت‌های اسحاق جهانگیری در بیست و پنجمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران که روز جمعه (هشتم دی‌ ماه) برگزار شد، اشاره کرده است.

روزنامه «شهروند» تیتر نخست خود را «نوبت هوشیاری» انتخاب کرده و به صحبت‌های معاون اول رییس جمهوری درباره اعتراضات خیابانی روزهای اخیر، وضعیت اقتصادی و جریانات سیاسی پرداخته است. 

این روزنامه همچنین به واکنش‌های آیت‌الله علم‌الهدی، محمد علی ابطحی، سید عزت الله ضرغامی، محمد مهدی محمدی تحلیلگر سیاسی و سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین اشاره کرده است.

روزنامه «شرق» مطلبی با تیتر «اعتراض شهری» را برگزیده و به واکنش جهانگیری درباره  تجمع روز پنجشنبه در مشهد و اعتراضات روز گذشته در کرمانشاه، قم، رشت و برخی شهرهای دیگر پرداخته است. این روزنامه همچنین به واکنش دیگر مسوولان کشور در این راستا اشاره کرده است.

روزنامه «رسالت» در مطلبی به سخنان اسحاق جهانگیری در مراسم بیست و پنجمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران اشاره کرده و تیتر خود را به بخشی از سخنان جهانگیری با عنوان «بیکاری و کاهش قدرت خرید مردم دو ابرچالش دولت است» اختصاص داده است.

روزنامه «بهار» نیز مطلبی با تیتر «مدیریتی که نشد!» و روتیتر «اعتراضات خیابانی در مشهد و شهرهای دیگر چگونه آغاز شد؟» منتشر کرده و به واکنش اسحاق جهانگیری، برخی مسوولان دیگر و فعالان سیاسی درباره اعتراضات خیابانی مردم اشاره کرده است.

 

روزنامه «ایران» تیتر نخست خود را «تفاهم ملی برای بهبود اقتصادی» انتخاب کرده و به صحبت‌های اسحاق جهانگیری در بیست و پنجمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران پرداخته است.

روزنامه «اعتماد» مطلبی را با تیتر «دود این اقدامات به چشم خودشان می‌رود» و روتیتر «واکنش معاون اول رئیس جمهور به تجمع مشهد» منتشر و به صحبت‌های جهانگیری در بیست و پنجمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران اشاره کرده است.

روزنامه «آرمان امروز» مطلبی با تیتر «جهانگیری: دودش به چشم شما هم می‌رود» انتخاب کرده و به صحبت‌های اسحاق جهانگیری در واکنش به تجمع مردم در شهرهای مختلف اشاره کرده است.

 

همچنین روزنامه «اطلاعات» در مطلبی با تیتر «دکتر جهانگیری: عبور از بحران‌های داخلی و بین‌المللی نیازمند تفاهم ملی است» به صحبت‌های معاون اول ریاست جمهوری در مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران اشاره کرده است.

روزنامه «کیهان» مطلبی با تیتر «برخورد جناحی با گلایه‌های اقتصادی مردم خیانت است» را منتشر کرده که در بخشی از مطلب به سخنان معاون اول رییس جمهور درباره تجمع اعتراضی مردم در شهرهای مختلف کشور اشاره کرده است.

روزنامه «جوان» مطلبی با تیتر «تجمعات صنفی مردم و موج سواری ضد انقلاب» و روتیتر «در پنجشنبه شلوغ مشهد چه گذشت؟» منتشر و در بخشی از گزارش خود به واکنش اسحاق جهانگیری اشاره کرده است.

روزنامه «خراسان» مطلبی با تیتر «اعتراضات معشیتی مردم و سو استفاده فرصت‌طلبان» را منتشر کرده و به واکنش معاون اول رییس جمهوری و برخی از مسوولان دیگر به تجمع اعتراضی مردم در شهرهای مختلف پرداخته است.

روزنامه «جامعه فردا» تیتر یک «کشمکش بر سر ماهیت تظاهرات دو روز اخیر» را برگزیده و به واکنش مسوولان درباره این اعتراضات اشاره کرده است. این روزنامه همچنین تصویر نخست خود را به عکسی از اعتراضات خیابانی مردم مشهد اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا،‌ اغلب روزنامه‌های امروز ـ شنبه ـ نهم دی ماه برای تیترهایی که در بالا به آن اشاره شد، عکسی از اسحاق جهانگیری را انتخاب کرده‌اند و تنها روزنامه‌های بهار و جامعه فردا برای تصویر نخست خود عکسی از تجمع اعتراضی مردم در یکی از شهرها را برگزیده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.