برف برای خیلی‌هامان تبدیل به آرزو شده. اگرچه ایران یک کشور چهار فصل بوده و نقاط بسیاری از آن در (مانند پیست‌های اسکی) زمستان سفید پوش می‌شوند اما خیلی‌ها فکر می‌کنند اسکی ورزش اقشار مرفه جامعه است و سراغش نمی‌روند این در حالی است که پیست های اسکی ایران به اندازه تمام مردم جا برای لذت بردن از برف های مرغوب دارند و ورود به محوطه‌های آن ممنوعیتی ندارد. اما هر کدام از پیست‌های اسکی اطراف تهران چه ویژگی‌هایی دارند؟ 

پیست اسکی بین المللی دیزین

دیزین را خیلی‌ها معتبرترین پیست اسکی خاورمیانه می‌دانند. این پیست که در شمال تهران قرار گرفته، اولین پیست اسکی در ایران است که از طرف فدراسیون جهانی اسکی مورد تائید برای برگزاری مسابقات رسمی شناخته شد و عنوان بین المللی به خود گرفت.

این پیست ۲ هتل، ۱۹ کلبه و ۶ رستوران دارد که در مقایسه با سایر پیست‌های اسکی ایران پیست کامل‌تری به نظر می‌آید.

گفتنی است دیزین در شمال کوه های تهران و به فاصله ۱۲۳ کیلومتر از مسیر جاده چالوس و ۷۱ کیلومتر از مسیر شمشک واقع شده است. ۴ تله کابین، ۲ تله سیژ، ۹ تله اسکی بشقابی و ۱ تله اسکی چکشی در آن نصب شده است. 

پیست اسکی دربندسر

دربندرسر هم یک پیست بین‌المللی است. این پیست یکی از جدیدترین پیست‌های اسکی تهران کشور است که در ۶۰ کیلومتری شمال شرقی تهران در روستای دربندسر قرار دارد.

خود روستای دربندسر یکی از جاذبه‌های گردشگری ایران است و می‌تواند برای دیدن برف و گذراندن اوقات در یک منطقه بکر پیشنهاد مناسبی باشد. منطقه رودبار قصران از آب و هوای متنوع و دارای طبیعت زیبا و منحصر به فردی بوده و دره‌های دیدنی زیادی مانند تلتنگه دارد. 

گفتنی است از اواسط آذر تا اواخر فروردین ماه می‌توانید برای اسکی کردن روی پیست دربندسر حساب کنید.

پیست توچال

همه جا سفید است. می‌توان با تنها ۵ کیلومتر فاصله از میدان تجریش در کوه‌های شمال تهران به اسکی کردن پرداخت. در حال حاضر ایستگاه ۷ تله کابین توچال با وجود دو تله سیژ و یک تله اسکی در فصل زمستان از اواسط آبان تا اواسط خرداد ماه پذیرای ورزشکاران می باشد. امکانات رفاهی این پیست محدود است و تنها شامل یک هتل و ۲ رستوران می‌شود. 

گذراندن یک شب در هتل این پیست تجربه ای جالبی است که باید دست کم یک بار لذت آن را چشید. می‌توانید شب را در این هتل صبح کرده و صبح هم یک سواری دلچسب با تله‌کابین معروف توچال کنید. 

پیست بین المللی شمشک

شمشک در ۵۷ کیلومتری شمال شرقی تهران در روستای شمشک قرار دارد؛ با ۲ تله سیژ، ۳ تله اسکی بشقابی و ۲ تله اسکی چکشی. این پیست شامل ۲ هتل و ۴ ر ستوران دارد و فصل مناسب برای اسکی در  آن از اوایل آذر تا اواسط فروردین ماه است. 

پیست آبعلی

در ۷۵ کیلومتری شرق شهر تهران قدیمی ترین پیست اسکی تهران، آبعلی، وجود دارد. این پیست از بقیه پیست‌ها متفاوت است چرا که صرفا برای اسکی از آن استفاده نمی‌شود و آبعلی چشمه آب گرم و یک امامزاده به نام امامزاده ابراهیم هم دارد. البته دسترسی آبعلی هم دسترسی آسان‌تری از سایر پیست‌ها است. 

این پیست یک تله کابین، ۵ تله اسکی بشقابی، ۱ تله سیژ و ۳ تله اسکی چکشی و ۶ رستوران و یک هتل دارد. 

پیست اسکی خور

خور را هم می‌توان از پیست‌های مهم اطراف تهران دانست. امکانات بالابری این پیست یک تله اسکی‌ بشقابی است. پیست اسکی خور ۳۰۰۰ متر از سطح دریا در استان البرز فاصله دارد. برای رسیدن به این پیست اسکی که در ۲۳ کیلومتری جاده کرج-چالوس قرار دارد باید از  روستاهای ارنگه و روستای جی گذر کرد که خود هر کدام جاذبه‌های گردشگری روستایی بکر مخصوص به خود را دارند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.