سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه پنجشنبه با حضور در مسجد حاج شهباز خان  با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به روحیه همدلی و همراهی ملت ایران در یاری رساندن به زلزله زدگان استان کرمانشاه اشاره کرد و استمرار فعالیت های فرهنگی و هنری با حضور هنرمندان در مناطق زلزله زده را ضروری خواند.

وی با اشاره به حمایت های دولت در راستای بازگرداندن مناطق زلزله زده به شرایط عادی که سابق از این حادثه داشتند، هدف از سفر دو روزه خود را بازدید از این مناطق، ارزیابی وضعیت زیرساخت های فرهنگی و هنری و دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر  در مناطق زلزله زده کرمانشاه برشمرد.

صالحی، ابراز امیدواری کرد:  با استمرار حضور هنرمندان و فعالیت های اهالی فرهنگ و هنر  که موجب تسکین آلام آسیب دیدگان این حادثه خواهد بود و توأم با آن بازسازی زیرساخت های فرهنگی بتوانیم شرایط فرهنگی و هنری این مناطق را به حالت عادی بازگرداندیم.

گفتنی است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه های عمومی، اوقاف و امور خیریه و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با حضور در مسجد حاج شهباز خان نماز مغرب و عشاء را به امامت آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه اقامه کردند.

پایداری انقلاب اسلامی مرهون خون شهداست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در اولین روز از سفر به استان کرمانشاه، با حضور در منزل شهیدان رحمانی با خانواده این شهدای والامقام دیدار و از آنان دلجویی کرد.

سید عباس صالحی  در این دیدار با اشاره به نقش استان کرمانشاه در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: کرمانشاه در دوران جنگ به واسطه بمباران و حملات هوایی دشمن سال های سختی را پشت سر گذاشت که دست کمی از جبهه های جنگ نداشت.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا حق بزرگی بر گردن مردم و مسئولین دارند، گفت: سرکشی و دیدار از خانواده شهدا توفیق بزرگی برای ما است که در خدمت این عزیزان باشیم و از آنان برای تلاش بیشتر در انجام وظایف خود روحیه و انگیزه بگیریم.

صالحی، پایداری انقلاب و نظام را مرهون خون های پاک شهدا و صبر و بردباری خانواده های آنان دانست و گفت: دیدار با خانواده شهدا با توجه به سختی ها و دشواری هایی که برای تداوم انقلاب پشت سر گذاشته اند، مسئولیت ما را بیشتر می کند.

وی در بیان نقش خانواده شهدا، گفت: زحمت ها و سختی های اصلی را شما بزرگواران کشیدید تا انقلاب به ثمر بنشیند.

در این  دیدار از خانواده شهدای رحمانی تجلیل شد.

گفتنی است، شهید مراد رحمانی در سال ۶۲ در سن ۲۱ سالگی توسط ضد انقلاب و  برادر کوچکترش شهید علی احمد رحمانی در سال ۶۷ در سن ۲۲ سالگی توسط قاچاقچیان در زاهدان به شهادت می رسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.