حسن قشقاوی پنجشنبه در حاشیه افتتاح دفتر صدور ویزای الکترونیکی در فرودگاه بین المللی اهواز در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: به اعتقاد من برای رونق صنعت گردشگری درکشور باید از محل درآمد خود گردشگری برای بهبود بسترها و زیرساخت های گردشگری استفاده کرد و در این خصوص اتکاء به منابع دولتی روش و نگاه درستی نیست.

وی گفت: در کشور ما برای استخراج هر بشکه نفت هفت تا هشت دلار هزینه می شود و ما اگر هشت درصد درآمد صنعت گردشگری را در این بخش هزینه کنیم صنعت گردشگری متحول می شود و اتکا ما به درآمد نفتی به شدت کاهش می یابد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه راه اندازی دفتر صدور ویزای الکترونیکی در اهواز را گامی مهم در بهبود صنعت گردشگری در خوزستان ارزیابی کرد و افزود: همه ظرفیت ها و توانایی ها در بخش های بنادر ، راه آهن ، نفت و گاز ، کشاورزی ، منطقه آزاد ، صنعت فولاد و پتروشیمی ، میراث فرهنگی و نیروی انسانی کارآمد در خوزستان وجود دارد و این ظرفیت ها در هیچ جای ایران و جهان به صورت یکجا وجود ندارد.

قشقاوی با بیان اینکه همه ما به نوعی به خوزستان احساس دین می کنیم و باید بتوانیم دین خود را به مردم مومن این خطه ادا کنیم افزود: راه اندازی دفتر صدور ویزای الکترونیکی در اهواز باید بتواند سرمایه گذاران را از سراسر جهان به خوزستان جذب کند و ما نیز همه موانع جذب سرمایه گذاری را از پیش پای سرمایه گذاران و بخش خصوصی برمی داریم.

*تلاش ستودنی وزارت خارجه در آزادی سالانه ۸۰۰ایرانی محکوم در ۳۵کشور جهان

معاون کنسولی ، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سالانه حدود ۸۰۰ایرانی محکوم به جرایم مختلف با تلاش و رایزنی وزارت امور خارجه در ۳۵کشور جهان آزاد می شوند.

قشقاوی در ادامه تعداد کل ایرانیان خارج از کشور را حدود پنج تا ۶ میلیون نفر عنوان کرد و افزود:از این تعداد حدود سه تا سه هزار و ۵۰۰ ایرانی محکوم در زندان های کشورهای خارجی هستند ولی با وجود آزادی ۸۰۰ایرانی در سال ، دوباره تعدادی به زندانیان افزوده می شود.

وی محکومیت ۷۰تا ۸۰درصد زندانیان ایرانی خارج از کشور را مربوط به بحث مواد مخدر عنوان کرد و افزود: بیشتر زندانیان ایرانی در کشورهای مالزی ، ترکمنستان و عراق هستند و وزارت امور خارجه در قالب قرارداد انتقال محکومان و بعضا &#۳۹; به صورت موردی آزادی آنان را پیگیری می کند. 

به گزارش ایرنا قشقاوی در سفر یک روزه به خوزستان دفتر صدور ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی را در فرودگاه بین المللی اهواز افتتاح کرد.

یا راه اندازی این دفتر اتباع ۱۸۰کشور جهان می توانند در فرودگاه اهواز در مدت نیم ساعت ویزای الکترونیکی ۹۰روزه بگیرند.

دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اهواز ، اداره کل فرودگاه های استان خوزستان و معاون اقتصادی و بین الملل استاندار خوزستان در راه اندازی دفتر صدور ویزای الکترونیکی در فرودگاه اهواز نقش برجسته ای داشتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.