وحیدمجروح» بعد از ظهر پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که ۳۵ مرد، ۴ زن و ۳ کودک کشته و ۸۴ تن دیگر که زنان و کودکان نیز شامل آن ها است، زخمی شدند.

وی افزود که وضعیت برخی از زخمی ها وخیم می باشد.

وزارت کشور افغانستان نیز تائید کرد که یک مهاجم انتحاری ساعت ۱۰ و ۱۰ دقیقه پیش از ظهر امروز داخل مرکز فرهنگی- اجتماعی تبیان و خبرگزاری «صدای افغان» (آوا) شده و خود را در بین مردم منفجر کرده است.

نجیب دانش گفت که پس از انفجار مهاجم انتحاری ۲ بمب جا سازی شده دیگر در بیرون مسجد هنگام تجمع مردم منفجر شد که منجر به افزایش تلفات گردید.

حمله به نشست یاد بود، سالروز حمله نظامیان شوروی به افغانستان که در ۶ دی ماه سال ۱۳۵۸ رخ داد، صورت گرفت که در آن صدها زن و مرد از مردم غرب کابل شرکت کرده بودند.

«شاه حسین مرتضوی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان نیز مانند گذشته این حمله را جنایت خوانده، آن را به شدت محکوم کرد.

ساعتی پس از وقوع حمله انتحاری گروه طالبان با انتشار بیانیه ای در صحفات اجتماعی خود دست داشتن در این حمله را رد کردند.

اما گروه تروریستی داعش که پیش از این نیز حملاتی را در افغانستان انجام داده بود، مسئولیت این حمله را نیز پذیرفت.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، سفارت آمریکا در کابل و دیگر نهادهای ملی و بین المللی در افغانستان این حمله را محکوم کرده و آن را جنایت علیه بشریت عنوان کرده اند.

آخرین حمله گروه تروریستی داعش ۱۰ روز پیش به یکی از ادارات آموزشی اداره امنیت ملی افغانستان در غرب شهر کابل در منطقه ای به نام «افشار» رخ داد که در آن تنها ۳ مهاجم انتحاری کشته شدند و تلفات دیگر در پی نداشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.