اکبر سنجابی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، زمان وقوع این حادثه را عصر امروز ذکر کرد و اظهار داشت: با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی، آتش سوزی در چادرهای اسکان موقت زلزله زدگان سرپل ذهاب در کمترین زمان مهار و از سرایت آن به دیگر چادرها جلوگیری شد.

وی علت وقوع آتش سوزی در چادرهای اسکان اضطراری زلزله زدگان سرپل ذهاب را اتصال سیم برق ذکر کرد و افزود: در این حادثه، ۱۰ تخته چادر در آتش سوخت.

وی اضافه کرد که با تلاش نیروهای آتش نشانی و امدادی پس از مهار کامل آتش سوزی، چادرهای سوخته جمع آوری شد و چادرهای جایگزین به زلزله زدگان تحویل داده شد.

از زمان وقوع زلزله هفت و سه دهم ریشتری ۲۱ آبان و با اسکان اضطراری زلزله زدگان در چادرهای اهدایی جمعیت هلال احمر، این چندمین بار است که به دلایل مختلف از جمله بی توجهی به نکات ایمنی و اتصال سیم برق، این چادرها دچار حریق می شود.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود ۹۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.