شبکه خبری المیادین روز چهارشنبه به نقل از سخنان &#۳۹;حسام زکی&#۳۹;معاون دبیرکل اتحادیه عرب در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: وزیران خارجه اردن، مصر، فلسطین، عربستان، امارات و مغرب به همراه «احمد ابوالغیط» دبیرکل این اتحادیه ششم ژانویه (۱۶دی) در نشستی فوق العاده در اردن گردهم می آیند تا درباره تصمیم اخیر ترامپ درباره قدس، بحث و رایزنی کنند.

ترامپ ۱۵ آذرماه تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارتخانه واشنگتن از تل آویو به قدس، علنی کرد. این تصمیم خشم مردم و مقامات کشورهای عربی و اسلامی را برانگیخت. 

این درحالی است که چند روز گذشته نیز سران سازمان همکاری خلیج فارس در نشستی فوری در ترکیه عواقب تصمیم اخیر ترامپ درباره قدس را بررسی کردند.

وزیران خارجه عرب بارها در نشست های فوق العاده خود از آمریکا خواستند که تصمیم خود را لغو کند و اعلام کردند: این تصمیم تلاش ها برای تحقق صلح میان فلسطینیان ورژیم صهیونیستی را از میان می برد.

این درحالی است که مجمع عمومی سازمان ملل روز پنجشنبه گذشته نیز به رغم تهدیدهای ترامپ و نماینده آمریکا در سازمان ملل مبنی بر قطع کمک های مالی به کشورهایی که به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل رای مثبت دهند، قطعنامه ای را به تصویب رساند که در آن با تغییر وضعیت قدس اشغالی مخالفت کرده و حقوق فلسطینیان را درباره قدس به رسمیت شناخت. 

در پی این تصمیم، سرزمین اشغالی صحنه درگیری های مستمر میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.